З ділових ЗМІ

Дзеркало тижня. Україна // Без людей немає майбутнього
Анатолій Кінах президент УСПП, голова Антикризової ради громадських організацій…
ICTV Факти // Кінах: Аграрній Україні 40 млн людей не потрібні. Тому або консолідуємося, або…
Лише консолідація і адекватна стратегія може врятувати Україну від депопуляції…
УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ
Ваш надійний партнер

Центр підтримки експорту при УСПП: навігатор для експортера

16.05.2017 11:05
Центр підтримки експорту при УСПП: навігатор для експортера

На фоні тривалої економічної кризи все більше вітчизняних підприємств вважають за необхідне поступово диверсифікувати власний бізнес. Один з найбільш ефективних напрямків на цьому шляху – початок або розширення експорту. Проте, як свідчить практика, на початковому етапі експортери потребують дієвої підтримки спеціалістів із просування продукції на зовнішні ринки. Це особливо актуально для продуктів харчування українського виробництва, що мають та повинні посісти чільне місце на полицях світових торгівельних мереж. 

Замкнене коло - бажання українських компаній експортувати за відсутності необхідних знань, досвіду та контактів - покликаний розірвати Центр підтримки експорту (ЦПЕ) при Українському союзі промисловців і підприємців. Діяльність центру координує віце-президент УСПП Денис Красніков. Від самого початку роботи Центру перед ним було поставлене масштабне завдання – запропонувати українському бізнесу ефективний механізм налагодження постачання українських товарів до торгівельних мереж зарубіжних країн.

Відома фраза про те, що на кожний товар є свій покупець, є правильною лише частково. Якщо ми говоримо про розвинені світові ринки, то вони дійсно готові стати споживачами різних видів української продукції, але висувають свої, високі стандарти до неї. Тому, скажімо, на тому ж омріяному ринку країн ЄС покупець знайдеться, але для товару досить високої якості.

З іншого боку, експортерам, що починають вихід на міжнародні ринки, бракує знань та вміння відшукати дієві контакти зарубіжних партнерів та використати їх максимально ефективно. Ось тут на підтримку приходить ЦПЕ, що на постійній основі організовує зустрічі українських підприємців із зарубіжними партнерами. Під час таких зустрічей потенційні покупці та продавці українських товарів перетинаються і за допомогою спеціалістів Центру мають можливість вибудувати реальний експортний ланцюжок, довівши справу до підписання контрактів. 

Іспанія: потенціал, що не розкрито 

За підтримки Центру в рамках Київського міжнародного економічного форуму 6 жовтня 2016 р. було обговорено створення Ділової Ради «Іспанія – Україна». Куратором української частини Ради став віце-президент УСПП, координатор діяльності ЦПЕ Денис Красніков, а іспанської – керівник AMF-UA Антоніо Мартіно Фернандес. Вже 20 грудня 2016 р. близько 40 провідних компаній ініціювали створення такої ради. Учасники заходу відзначили наявність великого потенціалу іспансько-української економічної співпраці.

27 квітня 2017 р. у Мадриді була підписана оновлена угода щодо співробітництва між УСПП та Іспанською конфедерацією підприємницьких організацій (Confederación Española de Organizaciones Empresariales, CEOE). СEOE - найбільше об'єднання бізнесу в Іспанії з більш 40 річною історією успішної діяльності. Угодою створення  Ділової Ради «Іспанія – Україна» було закріплено де-юре. Вже на даний момент за сприяння  СEOE активно ведеться робота із просування української продукції в найбільші торгово-роздрібні мережі Іспанії, визначаються проекти IT та стартапи, затребувані іспанськими промисловими та транспортними підприємствами, а також компаніями, що працюють в сфері послуг.

Сприяння торгівлі та інвестиціям здійснюватиметься з урахуванням специфіки бізнес- та регуляторного середовища двох країн. Особлива увага приділятиметься обміну актуальною інформацією щодо поточної економічної ситуації та нормативно-правових особливостей, серед яких - фінансові, торговельні, наукові та виробничі нюанси ведення бізнесу в Україні та Іспанії. Крім того, підтримка ділових контактів буде здійснюватися шляхом обміну та поширення інформації про ділові пропозиції та експорт товарів, а також допомоги в пошуку потенційних партнерів.

«Іспанський ринок потенційно дуже цікавий для українських підприємців, - каже Денис Красніков. - Поки основні статті українського експорту до Іспанії - це агропродукція у вигляді фуражного зерна та соняшникової олії, але вже в майбутньому наші експортні позиції можуть бути розширені за рахунок продукції з високою доданою вартістю. На шляху розширення товарообігу між двома країнами постає недолік знань про потенційних партнерів з двох сторін, а також інформаційний «голод» підприємців щодо попиту на ту чи іншу продукцію, торгово-економічних умов ведення бізнесу. Створення ділової ради «Україна-Іспанія» дозволить змінити ситуацію на краще. Ми ж зі свого боку надамо допомогу у виході на іспанський ринок в рамках діяльності Центру підтримки експорту при УСПП».

За словами Дениса Краснікова, Іспанія може стати істотним економічним партнером України і для цього існують всі передумови. Скажімо, вже зараз іспанські інвестори зацікавлені в інвестиціях в аграрний сектор нашої країни.

Крім того, будуть проведені зустрічі між керівниками провідних іспанських торговельних мереж та українськими товаровиробниками, які презентують свої товари для реалізації у іспанських супермаркетах. Вже сьогодні зрозуміло, що найбільш цікавими українськими товарами з точки зору експорту Іспанії є алкогольні вироби, соуси, соняшникова олія та продукти снекової групи. 

Україна-Європа: експортні можливості 

Експортне освоєння європейського континенту ЦПЕ розпочав зі Cкандинавії. 6 вересня 2016 року у фінській столиці Гельсінкі за сприяння Посольства України у Фінляндії та Центру підтримки експорту при УСПП були проведені зустрічі представників українського бізнесу з керівництвом найбільших торговельних мереж Фінляндії. В них, зокрема, взяли участь топ-менеджери компанії SOK Corporation, а саме – її віце-президенти  Ярі Сімолін та Кім Стрьомхольм До SOK Corporation входять понад 1600 магазинів у Фінляндії. Інша зустріч була проведена з Арі Акселі – віце-президентом компанії Kesko Corporation, яка є власником більше 1300 супермаркетів.

У ході зустрічей фінські партнери ознайомилися з пропозиціями від українських товаровиробників. З українського боку компанія «Чумак» презентувала власну продукцію. Крім того, були представлені товари таких українських виробників, як «Златомед», «Петрус», «Миронівський хлібопродукт», «Оболонь», «Террафуд», «Украгропродукт», «Євроголд», «Термія» та ін.

5 вересня 2016 року делегація УСПП з метою встановлення промислової кооперації українських і фінських підприємств провела зустріч з керівництвом Конфедерації фінської індустрії Тімо Лаукканеном та Петрі Вуоріо, де був розроблений план щодо інтенсифікації співробітництва та обміну делегаціями під час майбутніх візитів.

У вересні 2016 р. у Рейк’явіку (Ісландія) були проведені зустрічі з представником найбільшої ісландської дистриб'юторської компанії ADFONG. Представники ісландської компанії висловили готовність до організації прямих поставок продукції українських виробників до своєї країни, зокрема, соняшникової олії, борошна, соусів, приправ, кондитерських виробів. Крім того, було встановлено взаємодію з авторитетною компанією Íslandsstofa – Promote Iceland.

На початку січня 2017 року у Стокгольмі (Швеція) відбулася зустріч Дениса Краснікова з керівництвом шведської дистриб’юторської компанії Sevan AB. На перемовинах обговорювалися проблеми просування української продукції на шведський ринок. Найбільш затребуваними з боку шведів українськими товарами є соняшникова, кукурудзяна та ріпакова рафінована олії, волоські горіхи та топлене масло.

Наступна експортна «зупинка» – Франція. 12 квітня нинішнього року в Парижі за сприяння Центру підтримки експорту відбулася зустріч представника компанії «Чумак» та першого секретаря Посольства України у Франції Олександра Компанійця з байєром однієї з найбільших торгівельних мереж у Франції - Aldi. Мова йшла про можливість  поставок на полиці цієї мережі, як продукції «Чумак», так і товарів інших українських виробників. Французькі партнери наголошували на високому попиті на українську курятину, печериці, спиртні напої (горілку та пиво), соки, соуси, консервовані овочі (горошок, кукурудза), свіжі ягоди, мед та корми для домашніх тварин.

Налагодження партнерських відносин з торгівельними мережами різних європейських країн було продовжено в Ірландії. В якості партнера  було обрано - Delta Supplies Import & Export Limited – компанію, що спеціалізується на імпорті європейських продуктів на ірландський ринок. В результаті переговорів про партнерство Delta Supplies стала членом УСПП.

Перші кроки на ірландському ринку українськими підприємцями в рамках партнерства вже здійснено. Так, було поставлено перший контейнер борошна до Дубліну. Наразі ведеться підготовка з постачання низки українських товарів до Ірландії, серед яких - цукор, борошно, соняшникова олія, томатна паста, кондитерські вироби,  картонні вироби та ін. 

Українсько-американський бізнес-нетворкінг 

Паралельно з європейським відбувалося експортна експансія на американському континенті. 13-14 квітня 2016 р. Денис Красніков взяв участь у FMI Private Brand D.C. Summit у Вашингтоні, під час якого відбулися зустрічі з найбільшими дистриб’юторськими компаніями та торгівельними мережами США. В рамках саміту були проведені перемовини щодо залучення інвестицій найбільших американських компаній у виробництво продовольчої продукції в Україні.

Започатковані контакти використовуються ЦПЕ максимально ефективно. Наразі тривають переговори щодо проведення в ході майбутнього саміту з питань розвитку власних торгівельних марок (він відбудеться у жовтні 2017 р.) бізнес-нетворкінг-вечері підприємців двох країн в Посольстві України у США. Крім того, УСПП активно займається формуванням та підготовкою делегації українських виробників до Вашингтону.

В рамках започаткованого українсько-американського партнерства вже збільшено постачання українського меду до США. Проте існуючі обсяги «солодких» поставок виявилися недостатніми, тому ЦПЕ заохочує до співпраці інших українських виробників меду для експорту в США. Варто зазначити, що з боку американських партнерів  існує попит на українську соняшникову олію, соуси та приправи. 

Партнерство продовжується 

Багато цікавих ринків на даний момент зацікавлені в продукції українських експортерів. Та в цьому розмаїтті ЦПЕ допомагає сконцентруватися на ключових. Так, нещодавно було налагоджено постачання торговельного обладнання українського виробництва до супермаркетів Азербайджану, розширено перелік та обсяги постачання товарів на азербайджанському ринку. Зараз очікується візит представників азербайджанських торгівельних мереж до України. У коло інтересів азербайджанського бізнесу входить цукор, соняшникова  та соєва олія, зернові вироби, сухе молоко, згущена, спреди та соки.

 В минулому та в цьому році Центром були прийняті делегації німецьких, італійських, іспанських, мальтійських підприємців, що дозволило започаткувати співробітництво з підприємцями цих країн та залучити до членства в УСПП закордонних партнерів.

Вважливою є робота, що ведеться в рамках проекту East Invest 2, спрямованого на покращення інвестиційного середовища та розвиток малого та середнього бізнесу у країнах Східного Партнерства. Зокрема, створені робочі групи, які працюють над питаннями доступу українських компаній до ринків ЄС. Цьому заважають малі квоти для українських товарів з боку ЄС та жорстке валютне законодавство України у питаннях повернення валютної виручки, ліцензування інвестиційної діяльності. Відповідні пропозиції експертів ЦПЕ вже надіслані до НБУ. Планується підготовка фінальних пропозицій для Європейської комісії.

Вже найближчим часом планується проведення тренінгових занять для експортних відділів українських компаній з метою підготовки якомога ширшого кола підприємців для роботи з провідними світовими торговельними, дистриб’юторськими та промисловими компаніями. Робота Центру разом з вітчизняним бізнесом триває, запрошуємо до співпраці українських виробників… 

Сергій Вікторов 

ТАБЛИЦЯ

Експортні позиції, в яких зацікавлені міжнародні партнери 

Назва країни

Експортні запити

Ірак

Рафінована олія українського виробництва, що відповідає стандартам ДСТУ.

Туреччина

Проекти у сфері закритих мереж телекомунікацій, систем безпеки, контролю пожежної активності.

ОАЕ, Корея

Кукурудза, квасоля, горіх, цибуля та гранульований жом цукрового буряка

Королівство Бахрейн

Дерев’яні пелети

Пакистан

Молочні продукти

Південно-Африканська Республіка

Харчова продукція, зокрема: пастеризованого молока, сиру (чедер, гурда), порошкового молока і рослинного масла, насіння льону

Єгипет

Оцтова кислота

Катар

Яловичина та баранина глибокої заморозки, курячі яйця, жива худоба.

Нідерланди

Текстиль для пошиття спеціального робочого одягу

Люксембург

Заморожене м’ясо та послуги з первинної обробки худоби

 

Якщо ваше підприємство є виробником товарів або послуг, що вказані в таблиці, та ви бажаєте налагодити контакти щодо їхнього експорту, звертайтеся до ЦПЕ - http://www.uspp-export.com,  e-mail info@uspp-export.com, тел. +38 (044) 272-02-46

5 причин стати членом УСПП

  • Члени УСПП можуть брати участь у вдосконаленні нормативно-правової бази бізнес-діяльності, запобігти впровадженню антипідприємницьких норм та правил.
  • Вам допоможуть налагодити стосунки з банківськими, науковими установами, виробничими, консалтинговими компаніями для розвитку власного бізнесу, запропонують новий перспективний напрямок діяльності на стику галузей.
  • Члени УСПП можуть брати участь у роботі міжнародних бізнес-форумів, діяльності двосторонніх міжурядових комісій.
  • УСПП пропонує своїм членам систему корпоративної безпеки, яка допоможе у випадку суперечок з недобросовісними партнерами та рейдерами, захистить від бюрократичного тиску та свавілля.
  • Ви увійдете в атмосферу соціально відповідального бізнесу, зможете усвідомити необхідність позитивного впливу вашої компанії на суспільство та навколишнє середовище.