З ділових ЗМІ

AgroDay // Аграрна наддержава: феномени зернових, успіхи олійних, паростки бобових та надія на реанімацію тваринництва
Україна може пишатися попередніми підсумками сільськогосподарського виробництва…
Дзеркало тижня. Україна // Без людей немає майбутнього
Анатолій Кінах президент УСПП, голова Антикризової ради громадських організацій…
УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ
Ваш надійний партнер

Конкурентоспроможним в ЄС сегментам машинобудування необхідна державна підтримка

29.12.2017 10:12
Конкурентоспроможним в ЄС сегментам машинобудування необхідна державна підтримка

Експорт української машинобудівної продукції до країн ЄС за 9 місяців 2017 р. на 23% перевищив показник аналогічного періоду минулого року. Проте, на думку експертів, для подальшого розвитку експорту державі необхідно підтримати ті сегменти галузі, товари яких можуть бути конкурентоздатними в Європі. Про це йшлося на круглому столі «Набуття чинності Угоди про асоціацію України та ЄС: що змінилося?», що відбувся 21 грудня 2017 р. в Українському союзі промисловців та підприємців,

За даними Центру підтримки експорту при УСПП, український експорт машинобудівної продукції в останні чотири роки стабільно зростав та за 9 місяців 2017 р. перевищив показник докризового 2013 року, склавши більш ніж 1,4 млрд. євро. Зростання  до аналогічного періоду минулого року склало 23%.

Втім, як зазначали учасники круглого столу, незважаючи на асоціацію з ЄС, для більшості вітчизняних машинобудівних підприємств цей ринок поки що залишається закритим. Основними перепонами доступу на ринок ЄС є висока конкуренція та складна й витратна процедура сертифікації продукції.

З ініціативою державної  підтримки  українських машинобудіників виступив в ході круглого столу  віце-президент УСПП, координатор Центру підтримки експорту Денис Красніков.

 На його думку необхідно  створити робочі групи при Мінекономрозвитку та торгівлі за участю представників провідних виробників та бізнес-асоціацій. «Спільним завданням таких груп мало б стати створення програми заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності окремих сегментів машинобудування, чия продукція має найбільший попит у ЄС. Серед таких заходів мали б стати фінансування участі експортерів у виставках за кордоном, зняття валютних обмежень для машинобудівної продукції, особливо з питанням поставок в рамках публічних закупівель  у ЄС та проведення грошової політики для здешевлення кредитів для експортерів, - заявив Красніков

В дослідженні Центру підтримки експорту при УСПП йдеться про те, що ключовими споживачами української продукції в 2017 році стали Німеччина (частка в експорті 33%) та Угорщина (частка в експорті – 27%), на яких загалом припадає 60% українського машинобудівного експорту до ЄС. Серед інших країн, до яких найбільше поставляють свою продукцію українські машинобудівники, - Польща (частка в експорті 6%), Румунія (6%), Чехія (6%) та Словаччина (4%).

Найбільший приріст експорту за 9 місяців 2017 р. до трьох кварталів 2016 р. відбувся до Румунії (на 79%), Угорщини (на 26%) та Польщі (на 25%).

Ключовими товарами українського машинобудування, що постачаються до країн ЄС є кабельно-провідникова продукція, комплектуючі до телефонів, електрочайники, підшипники, обладнання для металургії, холодильне обладнання для супермаркетів та складів, пральні машини.

 «Особливістю експорту продукції машинобудування до ЄС є те, що його основу складають комплектуючі, а не кінцевий продукт, - йдеться в дослідженні, - Саме зростання автомобілебудування та сфери телекомунікацій в ЄС є ключовими драйверами зростання вітчизняного експорту до Євросоюзу. Так, більше 50% припадає на кабельну продукцію для автомобілів, телефонів та інших електричних приладів. І в подальшому ситуація буде досить позитивною для українських компаній».

 «Для розширення експорту продукції машинобудування до ЄС українським компаніям слід звернути увагу на пошук виробників в країнах ЄС з метою налагодження кооперації», - зазначив в своєму виступі Денис Красніков. На думку експерта, кооперація хоча й має значно меншу маржу, ніж поставки на експорт власної продукції, проте дозволить вітчизняному бізнесу завантажити замовленнями власні виробництва, з’явитись на ринку ЄС та заробити репутацію, отримавши кошти на розвиток власного виробництва. При цьому він відзначив, що сьогодні Центр підтримки експорту отримує такі пропозиції з кооперації, зокрема від німецьких партнерв.

5 причин стати членом УСПП

  • Члени УСПП можуть брати участь у вдосконаленні нормативно-правової бази бізнес-діяльності, запобігти впровадженню антипідприємницьких норм та правил.
  • Вам допоможуть налагодити стосунки з банківськими, науковими установами, виробничими, консалтинговими компаніями для розвитку власного бізнесу, запропонують новий перспективний напрямок діяльності на стику галузей.
  • Члени УСПП можуть брати участь у роботі міжнародних бізнес-форумів, діяльності двосторонніх міжурядових комісій.
  • УСПП пропонує своїм членам систему корпоративної безпеки, яка допоможе у випадку суперечок з недобросовісними партнерами та рейдерами, захистить від бюрократичного тиску та свавілля.
  • Ви увійдете в атмосферу соціально відповідального бізнесу, зможете усвідомити необхідність позитивного впливу вашої компанії на суспільство та навколишнє середовище.