З ділових ЗМІ

Урядовий кур'єр // Економіка України за 2017 рік
Статистичні дані про стан економіки України в 2017 році
УНІАН // Кабмін вводить розтермінування сплати ПДВ при імпорті обладнання
За словами міністра фінансів, прийнятий механізм збільшить і продуктивність…
УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ
Ваш надійний партнер

України потрібна стратегія розвитку

14.02.2018 13:02
України потрібна стратегія розвитку

Економічна ситуація в Україні не вселяє оптимізму: ВВП зростає низькими темпами (до 2% в рік), при тому що обвалився за попередні кризові роки на 17%, за оцінками МВФ, до 44% економіки знаходиться  в «тіні», а державний борг роздувається до ризикованих показників – майже 80% ВВП. Звичайно, не можна сказати, що різні країни в свій час не стикалися із подібними проблемами в тій чи іншій мірі, проте тут нас відрізняє один, але дуже важливий  фактор –  відсутність  стратегії, як б дозволила  повернутися на пряму сталого зростання. Спроба вирішувати проблеми – з деіндустріалізацією, посиленням відтоку кадрів з України, низькою діловою активністю, бідністю населення тощо – за рахунок нових боргів є  неправильною. Останнього вже накопичилась критична маса: у 2019-20 рр. тільки МВФ країна  винна 12 млрд. дол. Таку думку висловив екс-прем’єр-міністр, президент УСПП Анатолій Кінах в ефірі радіо «Ера».

«Потрібно перейти від ситуативного реагування до систематичного виконання державних програм і планів, які діятимуть незалежно від політичної кон’юнктури. Національні інтереси – енергетична безпека, рівень життя населення, ріст економіки – не питання політичного піару. Поки ми не втратили підтримки західних партнерів через постійну бездіяльність та імітацію  справжніх реформ, саме час приймати стратегію розвитку країни, програми і плани в окремих стратегічних сферах економіки і суспільного життя», –  підкреслив А.Кінах.

При цьому він зазначив, що ділова спільнота України готова та вже не перший рік ініціює спільну роботу з урядом і парламентом над такими реформами. Поки у «кошику перемог» небагато: розстрочка ввізного ПДВ на обладнання, компенсація 20% вартості вітчизняної сільгосптехніки для виробників, преференції для авіапрому.

Проте потрібні масштабні національні програми для перезапуску індустрії, розвитку внутрішнього ринку,залучення інвесторів на вигідних умовах, створення нових робочих місць та підтримки державою самозайнятості.

«Тільки такий підхід дасть результати. До прикладу, чи важко започаткувати дієвий проект  Укрзалізниці, що в критично зношеному стані, із вітчизняними виробниками – Крюковським заводом, заводом в Дніпрі? Треба активно впроваджувати державно-приватне партнерство, бізнес зацікавлений. При цьому не створюючи монополій, розвиваючи конкурентоздатність та чесні, прозорі процедури», – каже президент УСПП.

Він негативно оцінює відсутність таких програм в Україні та затримку із рішенням про їх прийняття.

«175 млрд. гривень закладено в бюджет на виконання боргових зобов’язань – це астрономічна сума. У той же час, відсутня прозорість і чітка стратегія, як вибиратимемося з боргів. У бізнесу є пропозиції –  документ «Платформа економічного патріотизму» та численні листи-рекомендації і пропозиції проведення спільних засідань надіслані в уряд, парламент та Президенту», – наголосив  А.Кінах.

5 причин стати членом УСПП

  • Члени УСПП можуть брати участь у вдосконаленні нормативно-правової бази бізнес-діяльності, запобігти впровадженню антипідприємницьких норм та правил.
  • Вам допоможуть налагодити стосунки з банківськими, науковими установами, виробничими, консалтинговими компаніями для розвитку власного бізнесу, запропонують новий перспективний напрямок діяльності на стику галузей.
  • Члени УСПП можуть брати участь у роботі міжнародних бізнес-форумів, діяльності двосторонніх міжурядових комісій.
  • УСПП пропонує своїм членам систему корпоративної безпеки, яка допоможе у випадку суперечок з недобросовісними партнерами та рейдерами, захистить від бюрократичного тиску та свавілля.
  • Ви увійдете в атмосферу соціально відповідального бізнесу, зможете усвідомити необхідність позитивного впливу вашої компанії на суспільство та навколишнє середовище.