За останній рік, який був не дуже сприятливим для багатьох вітчизняних підприємців, «Нова Пошта» – член Полтавського регіонального відділення УСПП – стрімко збільшила масштаби своєї роботи, відкривши філіали у понад півтисячі населених пунктах України, та завоювала неабиякий авторитет споживачів.Про те, як компанії вдалося освоїти внутрішній ринок країни, про секрети її успішності – наша сьогоднішня розповідь.
Компанія «Нова Пошта» веде свою діяльність з 2001 року. Ідея її створення виникла, коли одному з майбутніх власників компанії довелося зіткнутися з проблемою доставки невеликих партій кондитерських виробів у регіони України: наймати машину було нерентабельно, відправляти такі обсяги «Укрпоштою» – незручно.
Біля витоків
В'ячеслав Клімов, один із засновників компанії «Нова Пошта», а нині – її генеральний директор, дуже добре пам'ятає перше велике замовлення, яке компанія отримала влітку 2001 року. Потрібно було перевезти в регіони 200 кг піддонів з-під риби, що знаходилися в столиці. Піддони мали специфічний запах, що розповсюджувався на весь склад, але вибирати не доводилося: «Нова пошта», створена всього кілька місяців тому, працювала в мінус. Замовників привернула нова на той момент для українського ринку послуга – експрес-доставка, яка гарантувала доставлення за 24 години будь-якого вантажу, від конверта до палети, незалежно від заповнення машини. Інші служби доставки спочатку збирали повну машину, і лише потім відправляли замовлення», – пригадує пан Клімов. Правда, така схема дозволяла мінімізувати витрати на перевезення і зробити прибуток відчутніше, але керівництво «Нової Пошти» вирішило не гнатися за миттєвою вигодою.
Розрахунок виявився правильним! Українці оцінили переваги експрес-доставки, хоча перші шість років компанія «Нова Пошта» працювала виключно на корпоративному ринку, в сегменті В2В, пропонуючи ефективні рішення для завдань бізнесу різного масштабу й напрямку.
Два шляхи уникнути зіткнення з цунамі
Дивно, але інтенсивний ріст компанії «Нова Пошта» почався саме в період кризи. Як любить повторювати В'ячеслав, є два шляхи уникнути зіткнення із наступом цунамі. Перший – це просто перечекати його в бомбосховищі, накривши голову руками. Другий – бігти в два рази швидше за цунамі. «Нова Пошта» вибрала другий шлях. Намагаючись оптимізувати бізнес в період кризи, багато підприємств відмовилися від власної логістики, віддаючи її на аутсорсинг. Керівництво компанії «Нова Пошта» вчасно відчуло цю тенденцію і почало вкладати гроші в розвиток регіональної мережі, щоб задовольнити зростаючі потреби клієнтів.
У цей же час виник сплеск онлайн-торгівлі. Отримавши в якості клієнтів перші великі інтернет-магазини, компанія, по суті, отримала можливість виробити нову стратегію розвитку. Сьогодні доставка товарів з інтернет-магазинів є одним з пріоритетних напрямків розвитку бізнесу «Нової Пошти». Вона пропонує «логістику під ключ»: вам залишилося створити свій «віртуальний» торговий майданчик, а всі питання доставки «Нова Пошта» візьме на себе.
Секрет успіху
Генеральний директор компанії «Нова Пошта» відзначає, що успіх компанії залежить від команди, яка в ній працює, а так само від людей, які цією командою керують. «Сьогодні успішний керівник – це лідер, наділений як формальними інструментами влади, так і всім арсеналом неформального лідерського впливу. Сьогодення та майбутнє компанії визначається волею тих керівників, які здатні прийняти важливе рішення: битися з кризою чи не битися, виживати чи розвиватися. Тому перша і головна характеристика сучасного керівника – лідерство як форма існування і як головний інструмент його роботи», – говорить В. Клімов.
По-друге, каже підприємець, сучасний керівник повинен володіти потужними аналітичними здібностями і добре рахувати.
Третя характеристика нерозривно пов'язана з першою, з лідерством: фокус на персонал, вміння задіяти нематеріальні засоби мотивації і корпоративну культуру. Тобто успішний керівник – це ще і HR-фахівець, вважає пан Клімов.
Принципи роботи
З моменту заснування у 2001 році «Нова Пошта» слідує основним принципам: якість, сервіс, персонал, розвиток, ефективність, що й дозволило компанії стати лідером на ринку експрес-доставки з найбільшою мережею, яка налічує більше 1000 відділень в більш ніж 500 населених пунктах України.
Клієнти «Нової Пошти» – це провідні українські та світові компанії, компанії середнього і малого бізнесу, найбільші українські інтернет-магазини, а також пересічні споживачі, які довіряють свої вантажі «Новій Пошті» ось уже більше 10 років. «А членство в Полтавському регіональному відділенні УСПП означає для компанії «Нова Пошта» підтвердження високого статусу, так як для наших клієнтів це є високим знаком якості», – резюмує В’ячеслав Клімов.