«Чи є якісь новинки зараз, які стосуються управління відходами в компаніях?»
Відповідає експерт: спеціаліст компанії SHEN
Утилізація відходів стає важливою частиною управління експлуатацією будівлі. Підвищення тарифів на вивезення сміття, посилення екологічних вимог та необхідність оптимізації ресурсів є головними факторами популяризації Waste management в світі.
Згідно зі статистичними даними, в середньому на 100 кв. м. офісної площі приходиться 1.5 кг відходів в день. Для торгових центрів ця цифра становить до 4 кг. на 1 кв.м. в день. У виробничому ж секторі до 3 кг. на одного співробітника. При відсутності системи управління відходами ці цифри можуть збільшуватися, як і витрати на утилізацію. У розвинених країнах також існують норми утилізації відходів для різних підприємств, і понад цих норм за вивезення сміття на полігон доведеться заплатити дуже велику суму.
Отже, яким же чином фасіліті менеджмент допомагає вибудувати ефективну систему управління відходами?
Як і будь-який управлінський цикл waste management починається з аналізу. Визначення типу та кількості відходів дозволяє правильно побудувати всю систему роботи.
Наприклад, для офісної будівлі найбільшу частину відходів становитиме папір і пластик. Організація сортування сміття і відправка його на переробку зведе до мінімуму необхідність вивезення сміття на полігон. Крім того, для європейських компаній вже стало нормою використовувати папір з обох сторін. Це відразу в два рази знижує як використання паперу так і кількість відходів. Автоматизація процесів і тут грає важливу роль, адже ведення справ в електронному вигляді виробляє нульову кількість сміття.
Для виробничих підприємств, найчастіше найважливішим рішенням є організація повторного використання і переробки відходів виробництва. Сільськогосподарські підприємства та заводи виробляють продукти харчування, можуть використовувати харчові відходи для виробництва добрив або ж для вироблення енергії. До речі енергію можна виробляти з різних відходів і професійна фасіліті компанія завжди знайде оптимальний варіант установки опалювального обладнання або модернізації вже існуючого. В даному випадку facility management виступатиме сполучною ланкою між управлінням відходами та енергоменеджментом.
Дані пункти відносяться і до сфери рітейлу. Однак управління відходами тут часто стає частиною маркетингової стратегії. Один з найвідоміших брендів одягу на мас маркеті періодично влаштовує акції зі збору старого одягу, за що покупець отримує знижку. Торгові центри, які мають урни для роздільного збору сміття стають дедалі популярнішими, адже екологія стає головним трендом в усьому світі.
Окремо варто зупинитися на відходах пов'язаних з будівництвом і ремонтом. При проведенні таких робіт необхідно максимально точно розрахувати кількість необхідних матеріалів, і це може зробити тільки досвідчений фасіліті персонал. При цьому також важливо якість інструментів (адже їх знадобиться менше, якщо вони не будуть ламатися) і професійні матеріали.
Waste management все міцніше зміцнюється в системі управління експлуатацією будівлі. Грамотна система управління відходами не тільки знизить витрати і оптимізує ресурси, а й підніме імідж компанії.