Чи необхідно реєструвати податкові накладні?

Facebook Поділитись
Питання:

«Чи необхідно реєструвати податкові накладні?»

Спрашивает: Ірина

Відповідає експерт: віце-президент УСПП Юлія Дроговоз

віце-президент УСПП Юлія Дроговоз

Можна чітко сказати, що бізнес поки не має поспішати реєструвати податкові накладні. Спочатку потрібно зрозуміти, що буде з законопроектом 2173а - він трохи пом'якшить перехідний період, якщо не обвалить всю систему. Час для реєстрації є до 15-го липня. За цей час все стане більш визначеним.

Що стосується неможливості зареєструвати податкові накладні, то це цілком закономірно - реєстрація ПН безпосередньо залежить від значення формули. Тому перевірте всі свої формули. Там, між іншим, мають бути суми, її збільшують - так званий "овердрафт" у розмірі 1/12 суми платежів ПДВ до бюджету за останні 12 календарних місяців і переплати (у кого вони є).

Ми знаємо, що формула вже криво-косо працює з 1 лютого. При цьому практично всі увійшли в 1 липня від'ємним значенням за формулою (не плутати з від'ємним значенням з декларації - тут знак змінюється). Тут спрацювали два фактори - неоплачені податкові зобов'язання за червень 2015 і системні помилки в алгоритмі розрахунку реєстраційної суми за формулою. Перекрити мінус за формулою (саме він не дає можливості зареєструвати податкові накладні) допоможе погашення зобов'язань за червень 2015 року, (рядок 25 податкової декларації за червень). Просто заплатити червневий ПДВ потрібно буде набагато раніше. Також 1 липня мали в формулу додати "овердрафт" в розмірі 1/12 річної суми платежів з ПДВ, але, мабуть, як зазвичай програма не працює, як повинна працювати, і овердрафт помахав ручкою. У будь-якому випадку чекайте, до 15-го липня додадуть, що трохи перекриє "мінуси" за формулою. Та ж ситуація з переплатами на 1 липня. Їх теж повинні втягнути в формулу, що нівелює мінуси. У більш гіршому становищі опинилися сільськогосподарські товаровиробники, які мали негативні залишки по ПДВ на 01.02.2015 р (включити ці залишки в формулу їм не дали просто через те, що про них забули). Також завищений мінус за формулою виявився у всіх, хто включив залишки від'ємного значення ПДВ у рахунок зменшення податкових зобов'язань за лютий 2015 Є й інші системні помилки за формулою (коригування "старих" податкових накладних, реєстрація податкових накладних із запізненням, будь заліки податкових зобов'язань в рахунок зменшення сум бюджетного відшкодування на лицьових і т.д.), завдяки яким "мінус" за формулою був штучно збільшений (деяким пощастило більше і у них "мінус" був штучно занижений - наприклад, якщо були негосподарські або звільнені від оподаткування операції) . Всі ці розбіжності вирівняються платежами на електронний рахунок, але від цього всіх може врятувати (правда, ненадовго) прийняття 2173а або справедливий бунт у вигляді акції протесту під ВРУ. Від прийняття законопроекту 2173а залежить, коли це станеться - в липні або вже у вересні. У кожному разі організовувати і координуємо свої дії. Заявки на акцію приймаю вже зараз. З датою будемо визначатися.

 

Що ми маємо на сьогоднішній день:

1. Дивну пасивність бізнесу і величезне небажання хоч трохи захистити свої інтереси і відстояти свої права.

2. У свою чергу така пасивність бізнесу призвела до повного небажання народних депутатів (про Мінфін і ГФС я навіть не говорю) враховувати ці самі інтереси бізнесу.

3. Це призвело до відмови Гройсмана вносити до порядку засідання ВРУ законопроект 2960 про продовження перехідного періоду з ПДВ і дуже своєрідне "просування" урядового законопроекту 2173 а (про удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ), яке супроводжується обтяженням останнього нормами про ліквідацію спецрежиму з ПДВ для сільгоспвиробників.

4. Тепер маємо два варіанти розвитку подій:

- Або завтра-післязавтра буде прийнятий 2173а (швидше за все без норм про ліквідацію спецрежиму з ПДВ);

- Або завтра-післязавтра, наступного тижня законопроект не буде проголосований, що означатиме, що повний режим СЕА ПДВ - запущений хоч і ненадовго, але на достатній період часу для того, щоб угробити бізнес.

Я більше схиляюся до першого варіанту (тобто законопроект 2173а все-таки до кінця цього тижня або на наступному тижні візьмуть). У цьому випадку бізнесу дадуть ненадовго збігати у відпустку і трохи перевести подих до 31 серпня 2015 року, оскільки до 1 серпня продовжать тестовий режим, а до 31 серпня - продовжать терміни реєстрації серпневих податкових накладних від 1 до 15-го серпня. Зупиняючись докладно на цьому варіанті, можна чітко сказати, що особливо легко не буде, просто агонія системи затягнеться. Наприкінці серпня погано-бідно втягнуться в систему негативні залишки липня, можливо хтось не дочекається збільшення реєстраційної суми за формулою, у когось не вийде вночі зареєструвати податкові накладні, а може взагалі зависне програма, але такого роду втрати стануть звичайною справою. Подумаєш, заплатять всі 10% штрафу (2173 а увазі затвердження порядку нарахування штрафів за порушення строків НН), подумаєш, бухгалтер почергувати ніч або дві, подумаєш, недорахуються все податкового кредиту. Головне, все-таки не так, як 1-2-3 .. липня, все-таки подумали про бізнес. розробили такий чудовий законопроект. Але вже через місяць знову стане ясно, що і формула не зовсім правильна, розбіжності залишаються або виникли нові, штрафи стягуються, реєстрація ПН блокується (9 стан нікуди не подівся). Технічні проблеми теж нікуди не поділися, ПН не реєструються, НК недоотримує. Після м'яких пару місяців і швидкого "дорослішання" настане зовсім недитяча час з усіма принадами відволікання оборотних коштів, неможливістю повернути гроші з електронного рахунку, ручним керуванням ГФС електронними рахунками та реєстрами, що не поверненням бюджетного відшкодування та ін.

Це я описала кращий варіант для бізнесу, тому що найгірший вже настав сьогодні.

Але я не засмучуюсь. Я продовжую чекати і сподіватися на те, що хоча б у вересні число людей, готових поборотися за свої права, збільшиться і під ВРУ буде голосно звучати голос бізнесу та вимоги про скасування спецрахунків з ПДВ.

Бізнес, почни поважати себе.