Керівників малого і середнього бізнесу навчають за програмою «Стале та стійке підприємство SURE»

Facebook Поділитись
Керівників малого і середнього бізнесу навчають за програмою «Стале та стійке підприємство SURE»

Навчальні заходи проходять в рамках проєкту Міжнародної організації праці (МОП) та Об’єднання організацій роботодавців України (ООРУ). Він спрямований на консультування компаній з питань безперервності та стійкості бізнесу під час війни.

Серія тренінгів забезпечить компанії знаннями та навичками, які дозволять їм приймати обrрунтовані рішення, пов'язані з оцінкою ризиків та плануванням на випадок надзвичайних ситуацій. Очікується, що по завершенню тренінгів компанії зможуть розробити стратегії розвитку бізнесу, адаптовані до їхніх потреб.

Всього передбачено проведення 4 потоків, кожна з груп – 10 керівників чи власників бізнесу,  які залучили до роботи в своїх компаніях від 5 до 50 працюючих.

Тренером першого потоку, що стартував 10 квітня, є Світлана Насирова. Експертка має15 років управлінського досвіду, 7 років досвіду проведення фасилітацій та стратегічних сесій, 100+ консультацій для МСБ за останні 2 роки.

Навчання кожного потоку триває впродовж 5 онлайн-модулів, по 4 години кожен. Як пояснила Світлана Насирова, заняття будуть максимально інтерактивними. Учасники ділитимуться на міні-групи, опрацьовуватимуть свої реальні кейси, отримуватимуть фідбек від тренера та своїх колег по заняттю.

Також вони проведуть дослідження та оцінку ключових складових свого бізнесу, пропишуть бізнес-стратегії. У тому числі і для нових перспективних напрямків підприємницької діяльності.

На представленні учасники розповіли про свої компанії, про те, як в них приймаються стратегічні рішення, які є проблеми та виклики.

Серед них є бізнес, пов'язаний із консалтингом, машинобудівне підприємство, розробники програмного забезпечення, дистриб’ютори австрійських технологій для ЖКГ, виробники спеціалізованого обладнання, здорового харчування тощо.

Деякі  змогли адаптуватися до викликів воєнного часу та зробити свою діяльність більш гнучкою, іноді переорієнтувавшися на зовсім нові сфери. Інші знаходяться де-факто у стані простою та намагаються чимшвидше ухвалити рішення, які дозволять або втримати компанію на плаву, або ж розпочати зовсім новий вид діяльності.

Проблеми у всіх різні – від падіння обсягів замовлень, великої конкуренції у вузьких нішах на ринку, до втрати частини персоналу, котрі виїхали за кордон. За географією першого потоку можна сказати, що на навчання прийшли здебільшого підприємці постраждалих від війни регіонів, а також центральних областей України – це Київщина, Харківщина, Дніпро, Вінниця та ін.

З того, що об’єднує учасників – це практично повна відсутність стратегічного планування. Кілька власників компаній заявили, що рішення в даній царині (розвиток бізнесу) відбувається інтуїтивно. Інші інтегрували якісь елементи планування – стратегічні сесії, обговорення тощо.

Втім, з огляду на виклики, пов’язані із війною, критично важливо не просто реагувати на існуючі проблеми (ріст тарифів, падіння замовлень), але й передбачати ризики задовго до їх появи та вживати заходів, щоб їх уникнути чи мінімізувати.

Так, вже на етапі представлення учасників Світлана Насирова порекомендувала власнику фірми по розробці програмного забезпечення подумати над підсиленням команди у напрямі промоушену.

«Навіть той бізнес, котрий працює виключно із державою – може почуватися непогано, якщо вміє бути гнучким та вміє донести переваги свого продукту до державних/комунальних замовників», - зазначила вона.

Власниці компанії із Вінниці, яка заявила, що її підприємство наразі перебуває в режимі простою, тренерка запропонувала прописати бізнес-стратегію для одного із нових напрямів, які вона зараз розглядає. Оскільки існуючий ринок, за словами учасниці, дуже звузився і падіння попиту на виробництво бідонів та інших ємностей є значним.

Окрім аналізу та управління ризиками, інші модулі будуть присвячені мережам та партнерам для бізнесу, ролі керівника і його лідерським якостям, розбудові корпортативної культури тощо.

Впродовж усього навчання учасники зможуть задати тренеру конкретні питання щодо ведення/розвитку бізнесу, написання бізнес-стратегій тощо.

Окрім того, вони можуть спілкуватися між собою в закритому телеграм-каналі для учасників (посилання на нього розіслано всім на електронну адресу, вказану при реєстрації, а також буде доступне в записі відео).

Нагадаємо, навчання для українських підприємців  є безкоштовним завдяки сприянню партнеру ООРУ – Міжнародної організації праці.

Інші потоки розпочнуть свою роботу 1.05, 22.05 та 5.06 відповідно.