УСПП і Національний центр маркетингу Білорусі разом сприятимуть українським експортерам: меморандум

Facebook Поділитись
УСПП і Національний центр маркетингу Білорусі разом сприятимуть українським експортерам: меморандум

Український союз промисловців і підприємців та Національний центр маркетингу та кон’юнктури цін МЗС Білорусі підписали меморандум про співробітництво. Сторони домовилися надавати інформаційне сприяння українським виробникам, консультувати їх щодо можливостей збільшення обсягів експорту до Білорусі тощо.

Серед запланованих спільних зусиль – маркетингові дослідження ринку, в тому числі галузеві, проведення семінарів, постійна комунікація із експортерами та зацікавленими інвесторами з України.

Церемонія підписання відбулася в рамках онлайн-заходу «Вихід українських компаній на ринок Білорусі: стратегії, інструменти, бізнес-рішення». Його організаторами виступили УСПП та Інформаційне республіканське унітарне підприємство (ІРУП) за підтримки посольств обох держав.

Це вже другий захід такого формату. Перший – за участі більше 50 компаній України і Білорусі – відбувся в травні 2021 року.

Як наголосив президент УСПП Анатолій Кінах, системний характер співпраці в економічній площині має дати зростання товарообігу, у тому числі – показників українського експорту.

“Наше завдання наразі - зберегти потенціал  економічних відносин між країнами, у тому числі розвивати горизонтальні зв'язки між бізнесом України та Білорусі. Це мінімізує вплив як об’єктивних, так і суб’єктивних факторів на ділові відносини між нашими державами”, - наголосив Анатолій Кінах. 

Напередодні президент УСПП провів робочі зустрічі-консультації із послом України в Білорусі Ігорем Кизимом та послом Білорусі в Україні Ігорем Соколом. За підсумками тристоронніх консультацій були направлені пропозиції Урядам України та Білорусі щодо створення Ділової ради. Обидва дипломати висловили безумовну підтримку інтенсифікації ділових зв’язків.

«Такі зустрічі важливі не тільки для бізнесу, але й для укріплення відносин між державами загалом. Наразі товарообіг відновив своє зростання, втім, хотілося б, щоб показники українського експорту поліпшилися. Наші підприємці не завжди розуміють певні нюанси білоруського ринку (систему оподаткування, необхідні документи тощо), що впливає на ефективність їх роботи. Тому спільні заходи, онлайн-навчання, презентації – це необхідний і правильний крок», - сказав Ігор Кизим.

У свою чергу, посол Білорусі в Україні Ігор Сокол повідомив, що за перший квартал 2021 року товарообіг між країнами зріс на 30% у порівнянні із аналогічним періодом 2020, і вже становить 1,8 млрд. дол.

Нагадаємо, серед торгових партнерів нашої держави Республіка Білорусь за підсумками 2020 року зайняла 6 місце серед країн світу.

Білоруські компанії минулоріч  інвестували в економіку України 87,4 млн. дол. США. (станом на 01 січня 2020 року було інвестовано 95,7 млн. дол. США). Найбільший обсяг інвестицій спрямовано до оптової та роздрібної торгівлі, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів – 47,3%, промисловості – 28,7%, добувної промисловості.

Український бізнес запрошено реєструватися на порталі https://export.by/. За словами директора НЦМіКЦ МЗС Білорусі Валерія Садохи, наразі там створені профайли 7 тис. копаній. Чимало випадків, коли за допомогою даного порталу були віднайдені корисні зв’язки, нові партнери, заключні контракти. До слова, Білорусь пропонує можливість укладання угод в електронному вигляді, із застосуванням цифрових підписів.

Начальник освітнього центру НЦМіКЦ МЗС Білорусі Наталія Тишкевич детально поінформувала учасників семінару про чинний порядок проведення держзакупівель і особливості участі іноземних виробників в даних процедурах.

Презентація