П.М. Шеремета, міністр економічного розвитку і торгівлі України
Під час нашої зустрічі я записав усі проблемні питання, яких ви торкалися. Це не є першим списком подібних речей, ось і Анатолій Костянтинович Мялица може підтвердити, я провів майже 2 години часу на Харківському авіаційному заводі. Перед тим я відвідав Донецьк, Рівне, Львів. Я постійно здійснюю поїздки в регіони, намагаюся зустрітися з асоціаціями бізнесу. відвідати одне-два підприємства, зустрітися з департаментом економіки, з головою державної обласної адміністрації, головою обласної ради. Буду продовжувати це робити.
На чому ми фокусуємося, де є наші пріоритети? Перший пріоритет, і ми близькі до його виконання, це завести в країну ресурси. Як ви знаєте, місія МВФ закінчила свою роботу, зараз триває процес в Раді МВФ. Програма в цілому погоджена. Думаю, не вам пояснювати, наскільки потрібні фінансові вливання, щоб досягнути макроекономічної стабілізації.
Далі. Ми чули від прем’єр-міністра, законопроект про державні закупівлі знаходиться вже в парламенті. Мінекономрозвитком вже підготовлено низька законів з дерегуляції. Там пакет з 20 законів, який націлений в основному на підтримку малого і середнього бізнесу, але й великого також, просто великий бізнес має більше ресурсів, щоб себе захистити.
Третє. Сьогодні ми мало про це говорили, але я впевнений, що у вас болить з цього приводу. Це якість персоналу, особливо молодих людей, які приходять на наші підприємства. Сьогодні в більшості в промисловості працюють старші люди, так, вони є золотим фондом, але маю готуватися гідна зміна. Потрібні молоді фахові працівники і менеджери. Одна з нарад, яку ми днями плануємо з міністерством освіти і роботодавцями, буде присвячена людському капіталу. Зрозуміло, що в 21 столітті рано чи пізно ми будемо переходити від сировинних до інтелектуальних галузей. Про це треба негайно думати.
Про імпортозаміщення. Мені здається, кращий результат дає просування експорту. Це є ключова, важливіша річ. Я підтримую прем’єр-міністра, найгірша ситуація – це коли двері в ЄС відкриються, а ми зупинимося і будемо на них дивитися. Ми вміємо виробляти, це відомо. Але не завжди вміємо просувати і продавати.
Думаю, що одну з важливих технічних допомог, які зараз надходять в Україну, ми переорієнтовуємо на підтримку підприємств в просуванні, в маркетингу, навіть в пакуванні своєї продукції. Звичайно, мова також йде і про стандарти, про технічне регулювання. Так, ми повинні підрядити торгівельні місії, які зараз знаходяться в структурі міністерства закордонних справ при українських посольствах. Тільки єдине, я би не називав це відділом збуту, бо ми вже не збуваємо, ми продаємо. Тому я хотів би закінчити тим, що нині маркетинг і інновації створюють результат, все решта – це затрати. Про затрати також треба говорити, і ми про це говорили, але давайте більше говорити про маркетинг і інновації, тому що це те що забезпечить нам успіх на будь якому ринку, навіть на українському.