Європейський Союз, Американська торговельна палата, Асоціація "Річки України", ЄБА та Федерація роботодавців транспорту України висловили свою підтримку прийняттю у другому читанні Верховною Радою України проекту Закону "Про внутрішній водний транспорт" №1182-1-д.
Як заявив Едвін Лок, глава проекту ЄС "Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро", закон про внутрішній водний транспорт в Україні обговорюється вже більше 10 років, і ця редакція 1182-1-д надає "унікальну можливість відродити сектор внутрішнього водного транспорту в Україні".
"Комітет Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, підкомітет з питань річкового транспорту та Міністерство інфраструктури України за останні п'ять місяців доклали значних зусиль з оцінки всіх запропонованих поправок до Закону і після багатьох слухань, які проводилися з усіма зацікавленими сторонами сектора ВВТ і відповідними міністерствами, ми впевнені, що збалансований Закон про ВВТ, з урахуванням також відповідного законодавства ЄС, буде внесений до Верховної Ради для остаточного затвердження. Прийняття закону про ВВТ 1182-1-д продемонструє прихильність України виконанню частини про внутрішній водний транспорт Угоди про асоціацію між Україною та ЄС", - заявив Едвін Лок у листі до голови Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Юрія Киселя та голови підкомітету з питань річкового транспорту Артема Ковальова.
Також за прийняття законопроекту у другому читанні виступив посол Європейського Союзу в Україні Матті Маасікас.
"Шановний пане спікер, звертаюся до вас, щоб нагадати про важливість, яку Європейський Союз надає прийняттю проекту закону про внутрішній водний транспорт. Це стане ключовою віхою в реалізації транспортної частини Угоди про асоціацію між ЄС і Україною і основним результатом для запланованого на 6 жовтня саміту ЄС-Україна", - йдеться в листі посла до голови ВР Дмитра Разумкова.
"Прийняття цього законопроекту перед майбутнім самітом стане важливою віхою в нашій співпраці в цьому секторі, спрямованій на розвиток ефективних, безпечних і стійких транспортних систем в Україні", - зазначив посол.
Свою підтримку прийняттю законопроекту у другому читанні висловила і Асоціація "Річки України».
"Асоціація створена підприємствами річкового транспорту України, її членами є річкові порти, судноплавні компанії, експедитори, вантажовласники, які використовують водний транспорт у своїх логістичних ланцюгах, та інші суб'єкти господарювання. Одним з основних завдань Асоціації є співпраця з органами влади в питаннях нормативно-правового регулювання загальних засад функціонування на ринку вантажних і пасажирських перевезень водним транспортом. Серед іншого це стосується прийняття Закону України "Про внутрішній водний транспорт". Вважаємо, що цей Закон є надзвичайно важливим для річкової галузі, оскільки покликаний врегулювати відносини, які фактично склалися у цій сфері, створити умови для розвитку галузі, залучення та захисту відповідних інвестицій", - йдеться у зверненні Асоціації «Річки України» до голови Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Юрія Киселя і голови підкомітету з питань річкового транспорту Артема Ковальова.
Як заявляє Асоціація, більшість суб'єктів, зацікавлених у розвитку ринку річкових перевезень, рішуче виступають за прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», оскільки його відсутність в галузі є однією з причин, що стримують її розвиток.
Також прийняття проекту Закону» про внутрішній водний транспорт " №1182-1-д підтримує Федерація роботодавців транспорту України.
"Україна займає надзвичайно сприятливе географічне розташування, маючи на своїй території магістральні ріки (Дніпро, Дунай, Південний Буг, Дністер), що мають потужний потенціал для розвитку прямих (експортно-імпортних) і внутрішніх (каботажних) перевезень вантажів річками України. Проте, за оцінками експертів обсяг річкових перевезень у 2019 році склав лише 12 млн. т. У загальному обсязі вантажних перевезень територією України це становить до 2%. Для порівняння, у ЄС середній показний річкових перевезень складає 6%, в Нідерландах – 46%, в Румунії – 30%, в США – 40%", - йдеться в заяві Федерації.
У повідомленні підкреслюється, що текст проекту закону, підготовлений до другого читання, враховує велику кількість зауважень, які надавалися представниками бізнесу. Зокрема він не містить річкового збору та передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів. Крім того, виключено положення, що в якості додаткового джерела фінансування внутрішніх водних шляхів передбачалися портові збори, які є цільовими і повинні використовуватися виключно на розвиток морських портів України.
"Проект Закону зменшує необґрунтовані регуляторні та бюрократичні бар’єри (прибрані положення, які передбачали введення додаткових видів ліцензування, погоджень при реалізації проектів будівництва на річках, підтверджень системи управління безпекою річковими терміналами, а не судноплавними компаніями, порядок наповнення аварійного фонду, безпідставні штрафи при роботі річкових терміналів і річкових суден)", - йдеться в заяві Федерації роботодавців транспорту України.
Також свою підтримку висловила Американська торговельна палата.
"Американська торговельна палата в Україні (Палата) сподівається, що концептуальні пропозиції, які були представлені народним депутатом України Артемом Ковальовим на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та відображені в тексті законопроекту №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» (Законопроект) до другого читання, будуть проголосовані без змін", - йдеться в заяві палати.
Крім того, підтримку прийняттю законопроекту висловила Європейська Бізнес Асоціація.
"Бізнес вітає довгоочікуваний старт реформи річкових перевезень та підтримує необхідність прийняття галузевого законопроекту «Про внутрішній водний транспорт» для розвитку внутрішніх водних шляхів України у випадку, якщо будуть збереженні принципові положення, напрацьовані за участі бізнесу перед другим читанням", - йдеться в заяві ЄБА.
На думку експертів Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, в результаті доопрацювання тексту законопроекту до другого читання, разом з частковим урахуванням пропозицій експертів Комітету Асоціації, рівень відповідності його положень міжнародному досвіду та європейській практиці істотно підвищився.
"Тому бізнес сподівається на прийняття якісного закону, який сприятиме розвитку вантажопотоку на річках України та залученню інвестицій у галузь", - йдеться в заяві.
Нагадаємо, голова підкомітету з питань річкового транспорту комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один із авторів законопроекту про внутрішній водний транспорт (№1182-1-д) Артем Ковальов розповів в інтерв'ю УНІАН про суть глобальної реформи річкового транспорту в Україні.