"Руслану" дають нове життя

Facebook Поділитись

Припинене після розпаду СРСР виробництво найбільшого в світі серійного вантажного літака Ан-124 "Руслан" буде відновлено. Учора прем'єр-міністр Микола Азаров повідомив, що Україна і Росія досягли домовленості на випуск 80 машин загальною вартістю майже $ 13 млрд. Втім, поки ні українська, ні російська сторона не вірять у швидкий початок реалізації проекту через технічні труднощі, пише "Комерсант".

"Загальний обсяг виробництва - 80 літаків. За всі 22 роки незалежності України ще жодного разу не було таких масштабних проектів. Тільки за попередніми прогнозами, сумарна виручка від спільного виробництва та поставок літаків складе $ 12890000000", - повідомив пан Азаров. На його думку, створення флоту Ан-124 заявленого обсягу дозволить двом державам на кілька десятиліть вперед зайняти лідерські позиції на світовому ринку перевезень великогабаритних вантажів.

Ан-124 - найбільший у світі експлуатований транспортний літак, розроблений в СРСР наприкінці 1970 -х років. Його перший політ відбувся в 1981 році. Після зупинки його випуску в 1995 році Україна і Росія неодноразово намагалися відновити виробництво Ан-124 , проте до цих пір це зробити не вдавалося. Завдяки модернізації вантажопідйомність рампового літака може бути збільшена з 120 т до 150 т.

Для початку випуску Ан-124 уряду України і Росії повинні спочатку створити спільне підприємство (СП), повідомив "видання" генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа. Передбачається, що українська сторона внесе в СП технологічну базу та інноваційну складову, а російська - забезпечить фінанси і ринок збуту. "На сьогоднішній день існує замовлення приблизно на 60 нових Ан-124 як від військових , так і цивільних замовників. Однак запуск літака в серійне виробництво буде залежати від наших російських колег: єдиний завод, який може виробляти АН-124 у Росії - Ульяновський авіабудівний завод - не має вільних потужностей", - розповів пан Ківа. "На заводі в Ульяновську розмістили велике замовлення - 38 літаків Іл-476. В результаті зайняті всі площі і немає вільних людей, - зазначив В'ячеслав Богуслаєв, основний акціонер авіакомпанії "Мотор Січ" і її почесний президент. - З моєї точки зору , можна підключити завод у Самарі , де робили Ту -154" .

Джерела "Комерсант" з російського боку стверджують , що виробництво літаків неможливо, якщо не буде замовлення з боку міноборони Росії . Торік , коли міноборони очолював Анатолій Сердюков, повідомлялося про те , що російські військові можуть придбати до десяти Ан-124. Однак з призначенням нового керівника відомства - Сергія Шойгу - ситуація змінилася. Раніше джерело у військовому відомстві повідомляв "Комерсант", що до останнього часу це придбання не рахували доцільним: упор робився на замовлення Іл-476 , незважаючи на те що його вантажопідйомність в два рази нижче, ніж у "Руслана" .

" Авіабудування завжди було предметом політичного торгу України та Росії, - говорить глава аналітичного відділу агентства" Авіапорт "Олег Пантелєєв. - Однак що стосується міноборони , то ключовим завданням для нього зараз є заміна застарілих Ан-12 і Ан-26. Ну а "Руслани" у міністерства є , і, швидше за все , до 2020 року вони будуть послідовно ремонтуватися і модернізуватися" . За словами пана Пантелєєва, Ан- 124 потрібні міноборони в основному для оперативної перекидання великих контингентів збройних сил і досить важкої техніки в разі конфліктних ситуацій, однак подібних агресивних планів у Росії зараз немає.