Ініціатива щодо нового програмного забезпечення, яку планують впровадити для підприємців, що використовують касові апарати, може привести до низки незручностей для бізнес-середовища. Про це в коментарі сайту "Сьогодні" розповіла віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП), експерт Юлія Дроговоз.
"В цілому, звичайно ж ця ініціатива вітається. Перехід на нові технології, природно, є прогресивним кроком. Всі розуміють, що повинно бути якесь спрощення роботи з касовими апаратами, тому що на сьогодні покупка і обслуговування кас – досить-таки дорога процедура. Всі розуміють, що перехід на гаджети дозволить використовувати доступні мобільні пристрої – телефони, комп'ютери, планшети. Єдине питання залишається це – програмне забезпечення", – зазначила вона
При цьому, за словами експерта, підприємці очікують, що вартість новації все-таки буде низькою, але "на сьогоднішній день ніхто не може сказати, яка ціна на неї буде, хоча Мінфін і прем'єр Володимир Гройсман анонсували, що нова послуга буде дешевою, витрати для бізнесу знизяться і т.д."
"Однак в цьому контексті є певний ризик, тому що особливого зниження вартості проект не зробить, тому що саме ПЗ – доволі дороге", – розповіла вона, додавши, що при Мінфіні міжвідомча робоча група ще буде приймати від бізнес-середовища зауваження і пропозиції щодо використанню нової системи.
Представниця УСПП зазначила також, що прорахувати вигоди для підприємців і витрати від ініціативи ДФС на сьогодні поки неможливо. Причому, на її думку, ті підприємці, які захочуть перейти на нове ПЗ, можуть зіткнутися з проблемою списання касових апаратів, які вони використовували раніше в своїй діяльності.
"Для них списання цих касових апаратів буде дорогим. Зрозуміло, що очікувати масового переходу на новітні технології не варто", – сказала вона і навела приклад про великі торгові мережі з тисячами кас, які не захочуть одномоментно перейти на нову систему.
Дроговоз прогнозує, що бізнес продовжуватиме працювати з діючими касовими апаратами і далі, а значить, "вони в подальшому будуть обслуговуватися, будуть і далі витрачатися кошти на їх утримання, а швидкий перехід на нову систему не відбудеться".
Раніше головуючий комітету парламенту з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна заявляла, що ДФС не проводила ніяких консультацій з робочою групою при Верховній Раді щодо запуску пілотного проекту щодо запровадження електронного чека.
Як повідомлялося, нещодавно в.о. голови ДФС Мирослав Продан заявляв: відомство з вересня цього року вводить пілотний проект з впровадження електронного чека.
Нагадаємо, суть цієї ініціативи полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (касових апаратів, РРО).
Система може бути встановлена на будь-який пристрій – персональний комп'ютер, планшет або смартфон.
Вона може бути інтегрована з іншими системами Державної фіскальної служби і бухгалтерськими програмами. Має вищу ступінь захисту і працює 24 години на добу і 7 днів на тиждень.
Застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності купувати традиційний касовий апарат, а, отже, друкувати паперові чеки. Фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині електронного кабінету (електронного сервісу ДФС).
Також ми писали, що Міністерство фінансів України розробило правила, які спрощують використання касових апаратів. Згідно з цими правилами, для реєстрації розрахунків можна буде використовувати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.