Спираючись на підсумки організованого нещодавно асоціацією «Укрлегпром» промислового форуму в Чернігові за участі Прем’єр-міністра В.Гройсмана, місцева влада пішла назустріч виробникам. На сесії Чернігівської облради депутати проголосували за відміну 10%-го пайового внеску для місцевих промисловців. Він сплачувався на розвиток інфраструктури територій, але, на думку підприємців, перетворився на інструмент податкового тиску на бізнес. Рада бізнес-омбудсмена свого часу завважила, що цей внесок збільшує вартість будівництва та підключення до інженерних мереж і не сприяє розвитку територій. Раніше прем’єр-міністр України заявив про рішення розстрочки сплати 20%-го ввізного ПДВ на необхідне для товаровиробників обладнання та матеріали на 36 місяців. Про це повідомляють в «Укрлегпромі» та УСПП.
«Про проблему сплати внеску на форумі йшлося за ініціативою чернігівського підприємства «ВікНат», яке виробляє м’які іграшки та планує ввести в експлуатацію нові потужності. Тепер згідно рішення Чернігівської облради, обійдеться без сплати 10% пайового внеску (натомість всього 0,01%)», – зазначила президент «Укрлегпрому» Тетяна Ізовіт.
Промисловці і підприємці, повідомляють в УСПП, сподіваються домогтися такого рішення і на загальнонаціональному рівні. Адже, за їх розрахунками, це полегшить умови розвитку, значно стимулюватиме інвесторів, яких спиняють такі бар’єри, як дорожнеча підключення до мереж, різноманітні внески, а також нестабільність підприємницького клімату.
Зокрема, потреба цього обговорюватиметься на зустрічах із урядовцями, парламентарями, у всіх форматах соціального діалогу.
Довідково. Відповідно до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забудовник комерційного об'єкту зобов'язаний внести в місцевий бюджет грошовий внесок на розвиток інфраструктури населеного пункту. Він визначається індивідуально для кожного забудовника і може досягати 10% від загальної вартості промислового об'єкта.
Проте в підсумку внесок став додатковим прихованим податком: він безпосередньо не пов'язаний з функціонуванням побудованого об'єкта, але збільшує вартість його будівництва та підключення до мереж. Відсутній і контроль за використанням пайового внеску, тому не можна перевірити, чи направляється він на розвиток інфраструктури.