Оновлення дорожньої інфраструктури має бути в пріоритеті роботи уряду в 2018 році

Facebook Поділитись
Оновлення дорожньої інфраструктури має бути в пріоритеті роботи уряду в 2018 році

Цього року на ремонт доріг виділять 47 млрд. грн. – порівняно рекордну суму, яка, втім, на фоні проблем у тій сфері не є достатньою. Зокрема, передбачається оновлення автошляхів як державного, так і місцевого значення, а також будівництво низки доріг, що входять до складу міжнародних транспортних коридорів. Ділова спільнота всіляко підтримує ініціативу покращити стан доріг – адже це вплине як на економіку (збільшення перевезень, якість  логістики), так і на життя самих українців. Проте наголошують: збільшення фінансування Дорожнього фонду та передача 120 тисяч кілометрів автошляхів на обласний рівень – перший крок, і робота в даному напрямі повинна вестись постійно. Це стосується як фінансування, так і контролю за реалізацією запланованого, персональної відповідальностю чиновників, прозорим використанням коштів тощо.Про це заявив президент УСПП Анатолій Кінах в ефірі одного із національних телеканалів. 

«За міжнародними оцінками, зі 140 держав Україна на 134 місці по безпеці доріг. І тут уряд, безперечно, правий в тому, що покращення інфраструктури потрібно розглядати як один із пріоритетів, бо мова йде не тільки про наш транзитний потенціал, але й про життя людей. Це вже, по суті, «війна на дорогах» – щорічно в Україні має місце 3,5 тисячі фатальних наслідків аварій, ще кілька тисяч людей залишаються інвалідами чи мають серйозні травми», – наголосив він.

Лідер ділової спільноти розповів, що для того, щоб переломити ситуацію із безпекою та станом доріг в Україні, потрібно не десятки, а сотні мільярдів гривень. Тому запланована сума в 47 млрд. грн. має бути лише  першим «траншем» в оновлення автошляхів.

«Але починати з чогось потрібно, і це повинно стати стартом великої роботи. Проте знову наголошую: для її системності необхідна програма із чіткими етапами виконання, збалансованістю фінансування ремонту доріг, які перейдуть у відання місцевих громад, контролю за адресністю використання коштів платників податків, спрямованих в дану сферу тощо», – підкреслив Анатолій Кінах.

Нагадаємо, 120 тис. км доріг буде передано на обласний рівень з гарантованим фінансуванням з Дорожнього фонду в обсязі 35% від його надходжень. 

Експерт в цілому схвалив і зростання штрафів за порушення правил дорожнього руху та обмеження швидкості в населених пунктах, при цьому зазначивши, що ці рішення мають бути часткою комплексних заходів.

«Самими штрафами і лімітами зростання якості доріг і безпеки на них не доб’єшся. Все, що робиться в даному напрямі – не повинно перетворитись на тимчасову кампанію чи декларації. Інфраструктурні питання мають бути в пріоритетах роботи уряду в 2018 році та оформлені у відповідну державну політику, спрямовану на перспективу. Крок за кроком вона обов’язково призведе до необхідних  результатів», – резюмував президент УСПП.