Промисловці: ріст тарифів «Укрзалізниці» можливий лише за умови модернізації і обґрунтування

Facebook Поділитись
Промисловці: ріст тарифів «Укрзалізниці» можливий лише за умови модернізації і обґрунтування

Вже «традиційно» перед початком осені «Укрзалізниця» заговорила про різке підвищення тарифів на вантажоперевезення – на 22,5%. Все заради модернізації. При цьому, незважаючи на періодичний ріст тарифів,  «традиційною» залишається і проблемність самої системи: дефіцит рухомого складу для транспортування зернових, інших товарів нікуди не зник і приносить збитки українським виробникам. Зношеність рухомого складу, інфраструктури - на рівні 80-90%, що є критичним.

Нагадаємо, на початку року  аналогічна ініціатива здороження перевезень отримала негативну реакцію низки провідних ділових асоціацій та об’єднань. Останні, серед яких УСПП та Антикризова рада громадських організацій, звернулись до Прем’єр-міністра з цього приводу. Водночас, було наголошено на потребі послідовної реалізації плану модернізації УЗ, розвитку системи внутрішніх кооперацій, технічного переоснащення.

Про це розповіли в УСПП.

 « Непорушним є закон економіки – спочатку покращена послуга, а потім  – зростання ціни. Тому додатковим фінансовим ярмом питання не вирішиш, тим паче, що зростання на 30% та 15% тарифів в попередні роки жодного позитивного впливу на стан з вантажоперевезеннями не мало. Необхідно обговорити цю ситуацію із виробниками, експортерами, знайти компромісне рішення, а не видавати на-гора чергові плани підвищення тарифів», – зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.

На його думку, необхідно в стислі терміни впроваджувати детальну, системну та високопрофесійну програму реформування «Укрзалізниці», включаючи модернізацію її рухомого складу, створення бездоганних, відповідних вимогам сучасності логістичних схем перевезень як в середині країни, так і за її межами, реалізуючи величезний транзитний потенціал країни.

 «У промисловців є розуміння того, що на модернізацію залізниці потрібні кошти. Це конче необхідно для розвитку внутрішнього ринку, транзитного потенціалу, відсутності проблем із експортом. Проте чергове фінансове навантаження на виробників без кардинального поліпшення якості послуг та логістики  містить значні ризики для індустрії та й самої економіки. Мова йде про «вимивання» мільярдів гривень із оборотних коштів АПК, металургії, машинобудівного сектору тощо. Потрібна чітка програма з техніко-економічними розрахунками, прогнозом впливу на виробників та зовнішню торгівлю, прозорим планом використання коштів», - підкреслює Анатолій Кінах. 

Тут не лише кошти на придбання нових вагонів та ін. - роботу залізниць  потрібно пов’язати із морськими, повітряними, автомобільними перевезеннями,   забезпечити  координацію усіх транспортних структур з іншими господарськими комплексами, налагодити механізми державно-приватного партнерства тощо.   Лише таким чином можна буде  провести  технічне переоснащення та модернізацію рухомого складу і залізничного полотна, вирішити завдання підвищення пропускної спроможності мережі залізниць України, подолати технічне і технологічне відставання від залізниць європейських країн, підвищити інвестиційну привабливість  сфери перевезень.