УСПП допоможе вітчизняним компаніям вийти на ринок публічних закупівель США і Канади

Facebook Поділитись
УСПП допоможе вітчизняним компаніям вийти на ринок публічних закупівель США і Канади

Українські компанії в 2017 році вже вийшли на міжнародний ринок державних закупівель ємністю 1,7 трлн. на рік. Втім, для того, щоб вітчизняний бізнес склав конкуренцію іноземним гравцям, держава має зняти ряд обмежень. Таку думку висловили в Центрі підтримки експорту при УСПП.

«Участь в зарубіжних державних закупівлях - перспективна для України, оскільки це ринок в 1,7 трлн. дол., який, згідно з введеною у дію в минулому році року угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі (WTO GPA), охоплює 46 країн, включаючи 28 держав ЄС, США, Канаду, Японію, Ізраїль. Очікується, що найближчим часом до угоди приєднаються ще 9 країн, в тому числі Китай, Австралія і Грузія», - наголосив координатор Центру Денис Красніков.

На його думку, активну участь українського бізнесу в зарубіжних держзакупівлях стримує ряд бар'єрів, які можуть бути усунені державою в рамках політики дерегулювання. Тут найбільш стримуючими нормами для постачальників держзакупівель залишаються вимога НБУ про повернення валютної виручки протягом 180 днів і ліцензування відкриття рахунків за кордоном, які необхідно якомога швидше скасувати.

Однак, навіть незважаючи на існуючі труднощі, на думку Дениса Краснікова, українські підприємства вже можуть стати ефективними гравцями на ринках публічних держзакупівель. Для цього їм необхідні спеціальні освітні програми, які вже в осяжній перспективі запустить УСПП.

«Наш Центр уже розпочав роботу з низкою українських компаній щодо виходу на ринок публічних закупівель США і Канади. Адже сучасні технології дозволяють продавати товари з будь-якої точки України в будь-яку точку світу», - зазначив Денис Красніков.

Українських підприємців до участі в держзакупівлях в США закликав нещодавно посол України в Вашингтоні Валерій Чалий, запросивши їх приїхати для цього в Америку 12 жовтня в складі Бізнес-місії українських виробників продуктів харчування.

Відповідно до маркетингових досліджень Центру підтримки експорту при УССП, найбільш перспективними експортними позиціями на ринках зарубіжних держзакупівель для українського бізнесу можуть стати ті товари, де наша якість відповідає світовим стандартам при порівняно більш вигідною ціною - це широкий спектр продуктів харчування, IT- послуги та рішення, а також продукція військового та подвійного призначення, причому не тільки озброєння, а й спецодяг, спецвзуття.