Ділова спільнота України вважає нагальнимприйняття законопроекту №7115, який спрямований на переведення системи блокування податкових накладних у тестовий режим. Це дасть можливість усунути всі наявні недоліки, зупинити необґрунтоване блокування підприємств реального сектору бізнесу та побудувати ефективну прозору автоматизовану систему без корупційних ознак. Безпідставні дискусії навколо документу точаться давно, поза тим, у бізнесу багато скарг на непідготовлену систему. Тому законопроект необхідно винести на розгляд сесійної зали вже у найближчий тиждень.
Про це йдеться у зверненні УСПП до спікера парламенту А.Парубія.
Зокрема, зазначається, щонормативні акти, за якими повинна була тестуватися система, були розроблені та опубліковані напередодні дати введення робочого режиму (20 червня), що позбавило систему процедури тестування на належному рівні. Масове зупинення податкових накладних реального сектору малого та середнього бізнесу призвело до значних фінансових та репутаційних втрат, а їх контрагенти (в тому числі представники великого бізнесу) – позбавлені права на податковий кредит. Крім того, процес адміністрування ПДВ значно ускладнився як для платників податку, так і для представників контролюючих органів.
За офіційними даними, за період з 1 липня по 30 вересня 2017 року були заблоковані податкові накладні понад 14,7 тисячам платників ПДВ, що становить 7,9% від загальної кількості діючих платників ПДВ. З розглянутих комісіями ДФС повідомлень прийнято позитивних рішень по більш 76% податкових накладних, що свідчить про похибку, несумісною з подальшою роботою системи. Сума ПДВ по таким податковим накладним складає 1,5 млрд. грн., що свідчить про реальні втрати реального бізнесу, який отримав податковий кредит із запізненням, забезпечивши його коштами двічі – як постачальниками, так і покупцями.
«Слід зауважити, що автоматичним процесом у роботі системи є лише етап блокування податкових накладних. Всі подальші дії щодо розблокування здійснюються в ручному режимі, що тягне за собою неоднозначні рішення по ідентичних податкових накладних та містить суттєві корупційні ризики. Відсутність відпрацьованих алгоритмів визначення ризикових операцій та складна, трудомістка і суперечлива процедура розблокування призводить до вимивання обігових коштів, здорожчанню кінцевого продукту виробництва та навіть до зупинення підприємств», - йдеться у зверненні.
Нагадаємо, за даними опитувань, проведених Асоціацією платників податків України, УСПП та бізнес-ініціативою «Бізнес Help!», блокування податкових накладних зачепило більшу частину сегменту МСБ. У 50% опитуваних підприємств випадки блокування податкових накладних були більше одного разу.
«Звіти Мінфіну про отримання додаткових мільярдів гривень до бюджету завдяки введенню в дію системи блокування (в результаті боротьби з схемним податковим кредитом) насправді є підсумком додаткового вимивання коштів з реального сектору економіки. При цьому фіктивний податковий кредит як був, так і залишився предметом торгівлі і «впорскується» в систему без перешкод, бо недоопрацьовані критерії не в змозі зупинити фіктивні податкові накладні. Але наразі ці «липові» документи ще й захищені правом на «безумовне право» на отримання податкового кредиту, що не потребує підтвердження. ПДВ за такими податковими накладними підлягає автоматичному відшкодуванню й не може бути об’єктом перевірки.
Ділова громада розраховує на підтримку парламенту та розгляд законопроекту у найближчий пленарний тиждень.