Транспортні коридори, мігранти та нестача зусиль Києва – у Польщі пройшов XI Форум Європа-Україна

Facebook Поділитись
Транспортні коридори, мігранти та нестача зусиль Києва – у Польщі пройшов XI Форум Європа-Україна

Україні слід активніше використовувати донорську допомогу Заходу, представити власні програми розвитку, а також поліпшити інвестиційний клімат. Про це йшлося під час в місті Ряшев (Польща). Захід об’єднав близько 500 представників урядів, бізнесу та громадськості із ЄС та України. 

Як розповів президент УСПП, член Наглядової ради форуму «Трансформація України»  Анатолій Кінах, що взяв участь у дискусіях, політики, підприємці і експерти говорили, перш за все, про торгівлю, інфраструктуру, безпеку і енергетику.

«Очікування від нас – чітке і послідовне виконання своїх зобов’язань щодо імплементації стандартів і регламентів ЄС, прозорого освоєння коштів та вчасної реалізації проектів»,  – підкреслив президент УСПП.

На його думку, Україна має предстати перед партнерами з ЄС державою з власною економічною стратегією, чіткими програмами  в сфері промислового розвитку, енергонезалежності, просування транспортної інфраструктури, інших конкурентних сфер, росту добробуту людей. Саме міцні тренди у бік економічного зростання,  а не констатація незначних збільшень ВВП,  характеристики країни як аграрно-сировинного придатку розвинутого світу та постачальника робочої сили різної вартості та якості –  ось що має лунати відповіддю на запитання:  асоціація з Європейським Союзом – і що далі?

Про значні можливості України і необхідність їх реалізувати  говорив і екс-прем'єр-міністр Литви, нині член литовського сейму Андрюс Кубілюс. Він зазначив, що за останні 4 роки Києву відкрили кредитні лінії на суму близько 8 млрд євро. При цьому Україна не витратила і половину можливостей: освоєно лише 1,5 млрд євро.

«Можливості є, і їх потрібно використовувати. Більше ніж півроку тому набула чинності Угода про асоціацію, є зона вільної торгівлі та безвізовий режим. Нам потрібно далі рухатись у напрямку поглиблення стосунків, при цьому дотримуючись балансу національних інтересів з інтересами наших партнерів. Це очевидні речі: Україна повинна гідно конкурувати в економічному сенсі, будучи міцним  надійним партнером, а не банальним постачальником сировини та дешевої робочої сили», – каже Анатолій Кінах.

На панельних дискусіях форуму обговорювались інфраструктурна співпраця, спільні для європейських країн геополітичні виклики тощо. Маршалок (спікер) Сейму Польщі Марек Кухцінскій вважає, що в разі реалізації проекту «Північний потік-2»  Україна опиниться повністю беззахисною перед російською військовою агресією.

Для Польщі важлива участь України в так званому «новому шовковому шляху». Про це заявив міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик. За його словами, Польща має великі надії, пов'язані з українським проектом Go Highway (з’єднання Одеси і Гданська автобаном). Наразі польська частина проекту готова, водночас вітчизняна пробуксовує.  Автобан дозволить безпечно транспортувати вантажі з Китаю та України, а також інших держав до Європи і в зворотному напрямку – з Європи на Схід.

Загалом 13-14 березня у Ряшеві пройшло понад 40 панельних дискусій, присвячених економічним, політичним та соціальним темам, представлення Головного Рапорту а також 10 презентацій українських регіонів, обраних секторів економіки тощо. Цьогорічна тематика форуму – «Асоціація з Європейським Союзом – і що далі?».