На фоні загрозливих тенденцій деіндустріалізації, втрати Україною високотехнологічних галузей і скочування економіки в агросировинну площину, ділові асоціації закликають уряд і парламент прийняти цілу низку законів та комплексних програм розвитку промисловості. Це стосується вітчизняного автопрому, що знаходиться в жалюгідному стані, випуску авіаційної техніки тощо. Промислової політики як такої в країні немає – за кордоном скуповується «секонд-хенд» (приміські електрички) або ж готова продукція (вагони, гвинтокрили), що не створює робочих місць та не наповнює український бюджет. Нещодавно МВС заявило про наміри закупівлі 55 вертольотів виробництва компанії Airbus Helicopters (Франція) для поліції. Поза тим, підприємство «Мотор Січ» має напрацювання, виробничу базу, технологічну, конструкторську, яка дозволяє випустити аналогічну продукцію з локалізацією в Україні. На цьому наголосили в УСПП. Союз провів засідання Правління та Антикризової ради громадських організацій, присвячений розвитку вітчизняної індустрії
«Ми обов’язково беремо це питання в розробку і будемо працювати над тим, щоб домогтися локалізації виробництва в Україні. Це робочі місця, податкові надходження – основа зростання економіки», – запевнив президент УСПП Анатолій Кінах.
Минулого року ділова спільнота затвердила «Платформу економічного патріотизму» – рекомендації керівництву країни щодо пришвидшення темпів економічного розвитку та припинення неприйнятних тенденцій деіндустріалізації. Окремі із запропонованих рішень вже враховані: розстрочка ввізного ПДВ на обладнання, зниження ставок портових зборівна 20%, довгоочікуваний запуск створення Експортно-кредитного агентства тощо. Втім, вказані рішення уряду здебільшого становлять «точкові» заходи, деякі з яких впроваджувались під неабияким тиском підприємницької спільноти.
Комплексної промислової чи хоча б галузевої політики немає. Наприклад, український автопром, що ще 10 років тому формував 4% ВВП країни, мав пристойний експорт та створював більше 36 тис. робочих місць, зараз на межі виживання.
«Сьогодні сім підприємств з 12 автоскладальних ледве дихають. Ми не маємо жодного сигналу від міністерства економічного розвитку як нашого партнера, чи є концепція розвитку нашої галузі, чи воно планує таку програму скласти», – каже Михайло Резнік, президент «Укравтопрому».
«Проблеми і в інших галузях – машинобудівній, ракетно-космічній тощо», – підкреслює А.Кінах.
УСПП ініціює засідання Національного комітету з промислового розвитку під головування прем’єр-міністра В.Гройсмана з питань стратегії розвитку індустрії та окрему зустріч із правлінням НБУ щодо полегшення доступу до фінансових ресурсів. Останнє союз запропонував вже давно та навіть було урядове рішення провести спеціальне засідання з цього приводу до 1 липня 2017 року.
«Ми не можемо бути учасниками імітації промислової політики. Потрібно провести дуже серйозне засідання національного комітету з обов’язковим головуванням прем’єр-міністра і визначати, що ми робимо далі: над чим працюємо, чи ми готові зробити кроки, а не імітувати», – зазначив президент УСПП.
Нагадаємо, в парламент внесено законопроект щодо розвитку промисловості, базований на пропозиціях ділової спільноти, «Платформі економічного патріотизму». Він передбачає здешевлення фінансових ресурсів, розумні преференції виробникам для модернізації виробництв тощо.