Україна за 3-4 роки могла б оновити залізничний вантажний парк

Facebook Поділитись
Україна за 3-4 роки могла б оновити залізничний вантажний парк

За умови розробки та прийняття відповідних державних програм за кілька років зусиллями національних виробників та із залученням інвестицій «Укрзалізниця» могла б бути модернізована. Нагадаємо, зношеність парку вантажних вагонів «Укрзалізниці»  на 90% вкрай негативно впливає на промисловість та експортерів, особливо що стосується учасників  ринку АПК та металургів, зриваючи  терміни чи обсягі поставок.  Укладена з General Electric угода проблему не вирішить.  Таку думку висловив президент УСПП Анатолій Кінах в ефірі телеканалу 1+1.

 «Ця угода несе більш політичне навантаження, вона не вирішує системних проблем зношеності української залізниці, браку вантажних потужностей», – прокоментував очільник ділової спільноти.

Анатолій Кінах розповів: наразі локалізація виробництва  згідно умов цієї  угоди – 10%. Крюківський вагонобудівний завод, що проводить збірку локомотивів General Electric, у лютому передасть «Укрзалізниці» всі 30 виробів.   До 2034 року – на пізніх етапах – локалізація може досягти 40%. Але ні кількість локомотивів, ні рівень української участі у виробництві не відповідає нашим потребам та потенціалу.

На думку президента УСПП, Україна могла поставити питання про організацію спільного виробництва з General Electric на своєї території,  бо має і інфраструктуру, і заводи, і науково-технічний, кадровий потенціал. Це було б вигідно обом сторонам.

«Загалом за кілька років ми могли б оновити залізничний парк, підключивши національних виробників та іноземні інвестиції, державно-приватне партнерство. По-перше, національний продукт цілком конкурентоспроможний, нічим не поступається тим же виробам «Хюндай». По-друге, безумовно, потрібні міжнародні тендери за умов,  щоб національні виробники могли взяти в них участь, мали реальні шанси перемогти зі своєю пропозицією. Бо якщо різниця в 1 тис. грн., наприклад, а на кону створення сотень чи тисяч робочих місць по кооперації, податки в бюджет,  то відповідь очевидна», – підсумував Анатолій Кінах.

Приклад з дорогими локомотивами General Electric в черговий раз свідчить, що за відсутністю власної якісної і системної довгострокової економічної,  промислової політики держава весь час буде вимушена вирішувати проблеми ситуативно, ухвалюючи не самі вигідні для себе   рішення. Лише наявність індустріальної стратегії, варіант якої – Платформу економічного  патріотизму – запропонувала владі і суспільству ділова спільнота,  дозволить країні системно і стало розвиватися, впевнено  нарощувати  ВВП, створювати технологічні робочі місця.