Українська залізниця і порти через співпрацю з литовськими партнерами  можуть стати дуже прибутковими

Facebook Поділитись
Українська залізниця і порти через співпрацю з литовськими партнерами  можуть стати дуже прибутковими

Партнери з Республіки Литви переконані: транспортна система України з сфери міжнародних перевезень дуже перспективна.  На 4-му Українсько-литовському економічному форумі в Києві вони поділилися рецептами підвищення ефективності та прибутковості залізниці та портів, а також запропонували кооперацію в окремих секторах.

Представник компанії «Литовські залізниці» Паулюс Грубінскас розповів про технічне партнерство з Україною в сфері залізничного сполучення. За його словами, нині зростає не тільки торгівля між країнами, але й, відповідно, вантажоперевезення. За цей рік їх приріст склав  10%. Окрім того, 2018 рік став історичним, адже 28 вересня відправився перший поїзд «4 столиць» – Київ-Мінськ-Вільнюс-Рига. 

Він згадав литовський експерт  і міжнародний проект потягу контейнерних перевезень «Вікінг», котрий, на його погляд, є дуже успішним. За 2018 рік ріст обсягів контейнерних перевезень по даному напрямі склав близько 40%.

«Ми щороку ведемо перемовини із українськими партнерами і бачимо постійний інтерес.  Потенціал даного  сполучення в 1,5-2 рази більший, ніж ми використовуємо його сьогодні. Є велика мета – Україна і Литва хочуть поєднати Чорне і Балтійське море, і поїзд «Вікінг» може зробити свій внесок. До речі, своє зацікавлення в цьому висловлюють і скандинавські країни», – зазначив Паулюс Грубінскас.

Компанія хоче продовжувати розвивати співпрацю з «Укрзалізницею». Наразі Литовська залізниця має один із найновіших парків локомотивів, її прибутки зростають біля 10% в рік. Має мережу представництв в Китаї, Казахстані, Білорусі, Україні, Польщі. Тільки в 2018 році компанія інвестувала 190 млн. євро в оновлення рухомого складу, ІТ-технології.

Вагомим фактором розвитку залізниці в Литві є наявність середньострокової стратегії – до 2030 року. Нею планується вийти на 5 місце з вантажоперевезень в Центральній Європі, досягнути показників  в 70 млн. тон перевезень вантажів щороку та вдвічі збільшити пасажиропотік. Весь портфель інвестицій по виконанню цієї стратегії – 7 млрд. євро.

Литовці пропонують «Укрзалізниці» співпрацювати по багатьом напрямкам. Зокрема, йдеться про спільну участь в європейських та міжнародних тендерах, виробництво та реновацію рухомого складу, ефективне використання парку залізних доріг для України та ін.

Окремо учасникам форуму представили і портові потужності обох країн, а також можливості до співпраці в даній сфері.

Артурас Друнгілас, директор з маркетингу та спільних питань Державного підприємства «Дирекція Клайпедського державного морського порту», наголосив: вже не перший рік Клайпеда працює з портами «Південний», Миколаївським,  має меморандуми з портами Одеси, Херсону.

За його словами, Клайпеда є головним транспортним вузлом Литви. Його річна потужність сягає 65 млн. тон різних вантажів. Одним із рецептів успіху є добре налагоджений та дієвий  механізм державно-приватного партнерства, що рекомендують робити і Україні.

Нагадаємо, 7 грудня у Києві пройшов  ІV Українсько-Литовський економічний форум, покликаний поглибити  співпрацю між бізнесом України та Литви. Його організаторами традиційно виступили УСПП спільно із Конфедерацією промисловців Литви. Серед учасників були представники урядів України та Литви, зокрема, перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів, міністр господарства Литви Віргініюс Сінкявічюс; великих бізнес-асоціацій: Торгово-промислових палат обох країн, ICC Ukraine, компаній - «BOD Group», LLC "LS PROFE" LS GROUP тощо. Загалом захід відвідали більше 400 представників ділових кіл України та Литви.