
Україна в рамках реалізації Державної цільової науково-технічної програми розвитку авіаційної промисловості на 2021- 2030 роки інвестує в розвиток галузі понад 34 млрд. грн. Такі заяви пролунали з уряду. От тільки в бюджеті на поточний – 2022 рік, що є стартом програми, кошти на ці цілі не закладені.
Затримки із виконанням вже прийнятих рішень і програм призводять до подальшої втрати ринків вітчизняним авіапромом, а також не дозволяють вийти на серійне виробництво.
На цьому наголосили в УСПП.
Таку думку поділяють і інші ділові асоціації, роботодавці, профспілки. Відтак, Національна тристороння соціально-економічна рада, Антикризова рада громадських організацій та ін. готують звернення на очільника уряду, парламент і Офіс президента із аргументацією потреби внесення відповідних змін до держбюджету 2022. Причому, це стосується і програми ракетобудування, котра ще не ухвалена і даний процес теж необхідно прискорити.
«Перше з часів незалежності замовлення літаків «Антонова» для потреб Збройних Сил України – це величезний позитив, який потрібно розвивати в серійне виробництво. Для цього потрібні ресурси, відкладати фінансування на рік не можна», - зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.
Таку ж позицію висловлювали і на круглому столі керівництва Мінстратегпрому - міністра Павла Рябікіна – із представниками ділових кіл України. Участь у заході взяли представники Федерації профспілок, Федерації роботодавців машинобудівної промисловості, «Укравіапрому» тощо.
Наразі галузь гостро потребує цільових заходів, спрямованих на імпортозаміщення обладнання та комплектуючих. Без цього неможливе виробництво сучасної сертифікованої авіатехніки.
В УСПП пропонують Кабміну спільно із представниками авіапрому опрацювати конкретний план дій – із відповідними держзамовленнями, фінансуванням, умовами для розвитку галузі.