Для українського вагонобудування необхідні постійні замовлення від держави: Крюківський завод знову будує для УЗ

Facebook Поділитись
Для українського вагонобудування необхідні постійні замовлення від держави: Крюківський завод знову будує для УЗ

Уряд розглядає створення середньострокової програми з оновлення рухомого складу Укрзалізниці, ключовий акцент - на завантаженні замовленнями вітчизняних машинобудівних підприємств. Про це розповів прем'єр-міністр Денис Шмигаль в рамках спільного із бізнесом візиту на Крюківський вагонобудівний завод. У планах - закупівлі в КВБЗ на понад 1 млрд. гривень. Наразі завод вже справив перші 20 вагонів для Укрзалізниці із 90 запланованих. 

Нагадаємо, УСПП, Антикризова рада громадських організацій вже кілька років вимагала від уряду програми модернізації залізниці з високим рівнем локалізації виробництва. Зокрема, означені 20 вагонів для УЗ були побудовані за контрактом 2018 року і вже більше року просто зберігалися на складах через відсутність фінансування.

Тим часом, КВБЗ в січні-червні 2020 року скоротив виробництво вантажних вагонів на 66% - до 944 одиниць. Обсяг виробництва вантажних вагонів і платформ в Україні в січні-червні 2020 року впав на 74,1% в порівнянні з відповідним періодом минулого року – до 1611 одиниць.

Основні проблеми - "традиційні": брак коштів і брак замовлень саме на внутрішньому ринку. Адже Україна досі планомірно закуповувала в іноземних виробників. Так, перемогу у тендері на виготовлення 8 поїздів для Харківського метрополітену віддано китайській компанії при наявності в Україні потужностей і новітніх розробок КВБЗ.

"Програма оновлення рухомого складу Укрзалізниці - крок, що назрів дуже давно. Адже зношеність тут досягає критичного рівня. Багато експортерів стикаються із логістичними проблемами, у тому числі - через брак вагонів і постійно зростаючі тарифи без росту якості послуг. Завантаження вітчизняного виробника машинобудівної галузі  дасть в середньостроковій перспективі появу 40-50 тисяч нових робочих місць і мільйонні вливання до бюджету", - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

У планах уряду і промисловців - знайти можливість у 2020 році забезпечити Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ) замовленням ще запланованих 70 вагонів. Мінекономіки також отримало доручення від прем'єра розробити підходи, які дадуть можливість вітчизняному вагонобудування отримувати постійні замовлення.

"Так, звичайно, замовлення кількох десятків вагонів у вітчизняного виробника - також перемога. Проте ми повинні дивитися на реальні цифри: 90% зношеності рухомого складу - це тисячі вагонів. Тому акцент дійсно повинен робитися саме на безперебійному замовленню у вітчизняного вагонобудівного виробника", - підкреслив  Анатолій Кінах.

За попередніми підрахунками, УЗ необхідно оновити не менше 70 тис. вагонів.