Економічний ефект від розвитку транспортного машинобудування в Україні – десятки мільйонів євро на одному проекті

Facebook Поділитись
Економічний ефект від розвитку транспортного машинобудування в Україні – десятки мільйонів євро на одному проекті

Фахівці Крюківського вагонобудівного заводу підрахували: у сфері вантажних перевезень необхідно протягом найближчих 5 років вирішити проблему вагонів із перевищеним нормативним строком експлуатації. Загалом 72 590 одиниць потребують заміни, тобто 12-15 тис. щороку.

Велика програма транспортного машинобудування в Україні дала б приріст ВВП на 2,3%. З’являться близько 15 тисяч робочих місць у вагонобудуванні та понад 30 тисяч - у суміжних галузях.

Український союз промисловців і підприємців послідовно підтримує національного виробника та неодноразово звертав увагу уряду і місцевих адміністрацій на необхідність надання прозорого та обґрунтованого пріоритету в тендерах вітчизняним компаніям і товарам. Це дозволить оновити міський і комунальний транспорт, міжміську інфраструктуру, завантаживши потужності вітчизняних машинобудівних підприємств, які виготовляють автобуси, трамваї, тролейбуси, метро поїзди та комплектуючі і складові до них.

УСПП проаналізував останні тендери, проведені в Україні за спільним проектом з Європейського інвестиційного банку «Міський громадський транспорт», та відзначив великий інтерес до українського ринку іноземних компаній з Туреччини, Білорусі, Китаю, Польщі. На практиці вони занижують ціну для участі в українських тендерах, обходячи вітчизняних виробників. Це можливо за рахунок сприяння їх урядів, адже у вказаних країнах немає аналогій українському закону “Про державну підтримку”, який по факту значно обмежує можливості такої.

У результаті, як приклад,  в тендері на закупівлю 8 поїздів для харківського метро перемогла китайська компанія CRRC, обійшовши  Крюківський вагонобудівний завод з ціновою пропозицією всього на 1%. 

В КВБЗ підрахували: даний проект приніс би країні 10 млн євро або більше 300 млн гривень, а також 1100 додаткових робочих місць, завантаживши роботою ще 30 підприємств суміжних галузей.

При цьому українські посадовці могли цілком легально передбачити норму щодо надання  15% знижки до тендерної ціни у разі виробництва вагонів з не менше 30% українських матеріалів та комплектуючих. Саме така можливість передбачена пунктом 3.7.9.  Керівництва із проведення закупівель Європейського інвестиційного банку. На жаль, вона чомусь не застосовується міськими радами.

Тому УСПП вже звернувся до прем’єр-міністра Д.Шмигаля із вимогою прийняти урядову постанову «Про підтримку виробників рухомого складу пасажирського транспорту, закупівля яких здійснюється за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку». Лист на ім’я глави уряду з проектом такої постанови в додатку був направлений на початку березня цього року.

Довідково. За 20 років КВСЗ та суміжні підприємства створили потужний цикл виробництва транспорту соціального призначення. Це виробництво може забезпечити потреби країни в рухомому складі для залізниць та метрополітенів. Наразі завод активно співпрацює із Укрзалізницею та УСПП.