Науковці та представники бізнесу в УСПП обговорювали, як посилити позиції України на глобальному промисловому ринку. Засідання щодо розвитку транзитного потенціалу України, модернізації інфраструктури, відновлення рухомого складу Укрзалізниці пройшло в співорганізації з асоціацією "Високошвидкісні магістралі".
Його учасники відмітили, що транзитний потенціал є одним з найбільших національних багатств України, а відродження транспортного машинобудування дозволить Україні увійти в ЄС на рівних, а не як споживачу готової продукції європейських підприємств.
У транспортному секторі економіки потрібно втілювати відповідні положення Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, що означає посилити міжнародні геополітичні позиції України. Зокрема і шляхом активізації участі в глобальній ініціативі Китаю "Один пояс - один шлях".
Цілі модернізації транспортного сектору через міжнародне співробітництво та інновації передбачає і Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року, яку потрібно реалізовувати.
Анатолій Кінах, президент УСПП:
"Дуже важливо, щоб транспортна стратегія була пов'язана з програмою оновлення рухомого складу "Укрзалізниці", що зношений подекуди на 90%. Також участь у міжнародних проектах дасть змогу Україні не втратити свій транзитний потенціал, а відтак і інвестиції".
Проект нового "Шовкового шляху" - залізничного маршруту, який пролягатиме через сім країн і з'єднає Китай із Європою - може залучити на розвиток вітчизняної залізниці до 30 млрд. дол.
Також в УСПП нагадують: у тій же стратегії-2030 визначено мету досягнення рівня локалізації виробництва інноваційного рухомого складу на вітчизняних підприємствах у 2030 році не менш як 75%.
Передбачено документом і залучення та створення нових робочих місць у транспортному будівництві, машинобудуванні та суміжних галузях економіки на рівні не менше 20 тисяч нових та 80 тис. суміжних робочих місць на кожній 10 млрд доларів інвестицій.
Тому учасники засідання пропонують затвердити урядовим розпорядженням проект оновлення рухомого складу та модернізації залізничного транспорту до 2030 року, котрий був би адаптований з галуззю машинобудування та синхронізований із стратегією-2030.
Промисловці закликають розробити та затвердити програму з локомотивобудування з графіком збільшення відсотка локалізації виробництва щонайменше до 75%.
Також ними ініціюється створення Національного комітету стратегічних транспортних проектів при президентові України та інших організаційних структур, необхідних для реалізації міжнародного інфраструктурного проекту "мультимодальні високошвидкісні магістралі "Китай- Україна-ЄС". У цьому контексті йдеться про функціонування так званих "сухих портів", логістичних терміналів технопарків на території України, а також механізмів державно-приватного партнерства і міжнародної співпраці.
Відповідне звернення учасників засідання направлять в Офіс президента, урядовцям та в парламент.