Націоналізації недостатньо: потрібна програма розвитку «Мотор Січі»

Facebook Поділитись
Націоналізації недостатньо: потрібна програма розвитку «Мотор Січі»

Усі акції та активи «Мотор Січ» арештовані, а саме підприємство буде націоналізоване. Відповідне рішення прийняте РНБОУ та вже підтримане президентом. Все це відбувається на фоні міжнародного скандалу. Два місяці тому на китайських інвесторів "Мотор Січ" Україною були накладені санкції. 

Президент УСПП Анатолій Кінах вважає, що арешт акцій та рішення про націоналізацію підприємства  ще не свідчить про наявність в держави стратегії модернізації та розвитку «Мотор Січі». Це і було першоджерелом тієї кризи, в якій опинилося виробництво авіадвигунів.

«Наразі глобальним завданням держави є забезпечення оборонних замовлень для «Мотор Січі» на достатньому рівні. Адже вся ця історія із інвесторами – наслідок недалекоглядності влади, котра після 2014 року не брала активної участі у долі свого стратегічного підприємства. Нагадаю, «Мотор Січ» тоді втратило ринок РФ, значно зменшило портфель замовлень і відтак загострилася проблема  пошуку нових ринків та інвесторів. Ними виявилися китайські інвестори», - розповів Анатолій Кінах.

На його переконання, уряду вже тоді необхідно було спільно із підприємством, «Укроборонпромом», вітчизняними експертами розробити програму розвитку «Мотор Січі», підвищувати його конкурентоздатність на міжнародних ринках.

Необхідно чітко розуміти, що санкції мають двосторонні наслідки - зазначає лідер ділової спільноти. Не можна допускати, щоб від їх введення значно більше втрачали українські підприємства, аніж протилежна сторона.

«Це завдання актуальне і зараз. Націоналізоване чи ні, підприємство має фінансові проблеми, брак необхідного обсягу замовлень тощо. Україна спільно із міжнародними партнерами повинна створити програмні умови розвитку «Мотор Січі» на засадах державно-приватного партнерства. Диверсифікувати ринки збуту продукції, продумати умови та механізми інвестування в модернізацію виробництва, знайти місце підприємству у процесі зміцнення обороноздатності України», - підкреслив президент УСПП.

Інакше, вважає лідер ділової спільноти, існує загроза, що підприємство поступово втрачатиме свій потенціал. Якщо Україна не завантажить його оборонними замовленнями, не знайде масштабні ринки збуту на Заході (бо Китай з огляду на ситуацію, що склалася з інвесторами – тепер навряд чи варіант), то «Мотор Січ» може збанкрутувати вже за декілька років.

 «Відсутність програми розвитку нівелюватиме промисловий потенціал «Мотор Січі», перешкоджатиме розробкам технологій модернізації військової техніки, завдяки яким протягом останніх років переозброєна українська армія та підвищена її боєздатність», – зазначив Анатолій Кінах.

Щодо самого ж процесу націоналізації, то він повинен бути максимально прозорим, каже президент УСПП.  Інвестори – українські та іноземні – мають законне право отримати компенсацію у такому випадку, виходячи із ринкової «ціни» підприємства. Це також окреме питання, яке не можна обійти увагою, якщо говорити про подальший саме ефективний розвиток «Мотор Січі» при державному менеджменті.

«Будь-які нові суди, скандали і потрясіння – не на користь підприємству. Тому зараз дії влади повинні бути чіткими і послідовними: оприлюднити стратегію розвитку, лише законними методами здійснити цей процес реприватизації, передбачити в оборонному бюджеті необхідний обсяг замовлень, шукати інвестиції та нові ринку збуту», - підсумував Анатолій Кінах.

«Мотор Січ» - галузеутворююче підприємство, найбільша українська компанія з виробництва двигунів для літаків, гелікоптерів, крилатих ракет та газотурбінних електростанцій. Постачає продукцію у понад 100 країн світу та є об’єктом підвищеного інтересу провідних міжнародних гравців.