
Про це телеканалу i-ua.tv повідомила віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців з питань податкової політики Юлія Дроговоз.
«В основі Національної стратегії доходів до 2030 року лежать вимоги МВФ, взяті окремі елементи податкового законодавства Польщі, а також велике бажання покрити дефіцит бюджету виключно за рахунок посилення фіскального тиску на бізнес», — каже Юлія Дроговоз.
Стратегія стосується майже всіх податків: ПДВ, податку на прибуток, ПДФО, рентних платежів, податків на майно, загального адміністрування податків, а також спрощеної системи оподаткування. В частині єдиного податку за основу взяли досвід Польщі, який передбачає застосування диференційованих ставок (від 3% до 17%) податку для спрощеної системи оподаткування в залежності від виду діяльності. Водночас, спрощена система оподаткування в Польщі передбачає ліміт доходів на рівні 2 млн. євро, а з 2024 року цей ліміт підвищується до 3 млн. євро. Крім цього, загальна система оподаткування передбачає понижену ставку оподаткування податком на прибуток для стартапів на рівні 9% при доході до 2 млн. євро.
Головна особливість податкової системи в Польщі — на її території не йде війна, а сама Польщі є країною з розвинутою економікою, що робить її податкову систему недієвою в умовах України, вважають в УСПП.
На думку Юлії Дроговоз, що стосується інтеграції України в ЄС, — в Євросоюзі діє закон та право, що передбачає можливість ефективно захищати права платників податків.
«В ЄС існує сильна судова та правова система, яка дозволяє захистити права людини та підприємців. Водночас, українські урядовці та законодавці бачать в європейському законодавстві лише розширені повноваження контролерів. Однак європейські контролери не зможуть їх застосовувати у неправовий спосіб. Водночас Національна стратегія доходів, яку презентував Мінфін, передбачає лише розширення бази оподаткування та повноважень контролерів з примарною обіцянкою подолати корупцію в Україні та збільшити рівень довіри платників податків до контролюючих органів. Однак розширення повноважень має бути вторинно. Тому, коли нам кажуть про імплементацію європейського законодавства, ми маємо на увазі одне, а п. Гетманцев це бачить по-іншому. Такий підхід, як пропонує Мінфін, буде здійснювати додатковий тиск на бізнес. Це не те, що нам потрібно для відновлення та розвитку країни», — підкреслює віце-президент УСПП з питань податкової політики.