Кабінет Міністрів створив Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості. Відповідну постанову уряд прийняв на своєму засіданні 22 липня. Нове відомство очолить віце-прем'єр-міністр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський.
На потребі створення профільного міністерства роками напостоював УСПП та Антикризова рада громадських організацій.
"Криза в промисловості затяжна - щороку є падіння виробництва (тільки за 5 місяців 2020 року майже - 9%), майже всюди застаріле обладнання, мільйонні борги ключових підприємств. Величезною проблемою є дороговартісні кредити, адже поповнити обігові кошти заводам, по суті, нізвідки", - наголошує президент УСПП Анатолій Кінах.
У діловому союзі кажуть: потрібна комплексна Стратегія для промисловості, а також державні програми для ключових її сфер: авіа-, судно-, ракетобудування, транспортного машинобудування та ін.
Адже вирішувати прийдеться безліч питань: від фінансування, модернізації до впровадження нових технологій. Так, частка реалізованої інноваційної продукції промислових підприємств України скоротилася з 9,4% у 2001 році до 1,3% у 2019 році. В Євросоюзі цей показник становить 17%.
Промисловці очікують, що нове Міністерство буде напрацьовувати комплексну політику у співпраці із індустріальною спільнотою України. Так, сам пан Уруський у своєму виступі в Верховній Раді пообіцяв: спиратиметься на розробки надані УСПП, роботодавцями, Антикризовою радою громадських організацій. Йдеться про системні документи "Платформа економічного патріотизму" та "Пріоритетні заходи 2020: промисловий пакет".
Має сприяти цьому і прийняття законопроекту про локалізацію виробництва, проголосованого парламентом у першому читанні. Нагадаємо, його підтримують УСПП та інші бізнес-асоціації.
Створення профільного міністерства - це ще один крок у діалозі роботодавців і та промисловців із владою. Напередодні за вимогою ділової спільноти було прийнято рішення про реструктуризацію боргів ( покриття зарплатної заборгованості, відтермінування сплати інших боргів на кілька років) "Південмаш" - флагмана українського ракетобудування.
Наразі ділова громада відстоює продовження програми будівництва українських корветів - замість закупівлі дороговартісних іноземних аналогів. Тільки ця програма може створити 10 тис. робочих місць.
Аналогічний підхід і до вітчизняного машинобудування.
"Укрзалізниця має зношеність парку вагонів до 90%, тим часом як Крюківський завод має всі можливості для виробництва якісного продукту, дешевшого за імпортований з дуже високим відсотком локалізації виробництва. А це знову ж таки робочі місця в Україні та сплата податків в бюджет", - розповідає Анатолій Кінах
"Повинен бути новий підхід до розвитку промисловості - стратегічний, системний - незалежно від складів уряду і парламенту. Це основне завдання міністерства і ми готові всіляко сприяти, це в наших інтересах і в інтересах української економіки", - резюмували в УСПП.