Підтримуємо стандарти доброчинності

Facebook Поділитись
Підтримуємо стандарти доброчинності

Комплаєнсом  називають   комплекс ініціатив, які спрямовані на попередження дій співробітників компанії, які суперечать закону; впровадження корпоративної бізнес-етики, що заснована на дотриманні букви закону.

Комплаєнс – це гарантія прозорості, етичної поведінки та несприйняття  корупції. Це основа, на якій будують бізнес найуспішніші країни світу. Об’єднання доброчесного бізнесу, що є одночасно і методологічними центрами, перетворюється на рушійну силу позитивних змін. В Україні таким методологічним центром та платформою для спільнодії є UNIC – Всеукраїнська Мережа Доброчесності та Комплаєнсу. УСПП підтримує діяльність UNIC, бере участь в її заходах.

Зараз в Україні проходить місяць ділової доброчесності. В його рамках днями відбувся вебінар   щодо типових комплаєнс-ризиків українського бізнесу на основі практичного досвіду з аудиту компаній.

Його спікерами виступили партнер Arzinger, член виконавчого комітету UNIC Лана Сінічкіна, президент «Хенкель» в Україні, генеральний директор/директор підрозділу «Косметичні засоби» ТОВ «Хенкель Україна» Ніна Домбровська,  CEO Mirta Артех Лукашев.

Експерти наголосили, що стандарти доброчесності дуже важливі як для внутрішнього життя компаній, так і для взаємостосунків з партнерами. «Прикордонним» переходом дуже часто є відносини бізнеса і державних чиновників, і хоча українські підприємці працюють в непростих умовах, тренд відмови від «відкатів» та  інших  засобів «вирішення питань» набуває розповсюдження. Певні державні структури, на думку А.Лукашева, часто влаштовані таким чином, щоб витягувати з підприємців як можна більше грошей – наприклад, система сертифікації. Однак нині  ініціатором «білих» стосунків виступають саме бізнесмени.  Всеукраїнська мережа доброчесності і комплаєнсу вітає такі практики і сподівається на їх закріплення.

Були названі ознаки, за якими в компанії може ховатися корупція: це відсутність регламентів, чітко прописаних  обов’язків відповідальних працівників, невиправдане зосередження на одному менеджері багатьох клієнтів і відповідальності, неправомірно розширені повноваження служби внутрішньої безпеки тощо.

Наголошено, що боротьба за доброчесність в першу чергу має бути притаманна компаніям, які працюють на перспективу і дбають за свою репутацію.

«Ми працюємо за гаслом: «Клієнт завжди правий». Чому наша держава не поводиться так по відношенню до бізнесу? Чому не виділяє і не заохочує роботу «по-білому», не підтримує і не допомагає в такі часи, як пандемія?» – наголосив Артем Лукашев.

Всеукраїнська мережа доброчинності і комплаєнсу сподівається на відверті діалоги бізнесу та влади у пошуках спільних можливостей і порозуміння,  обмін досвідом від найкращих комплаєнс-професіоналів України й світу, допомогу великого міжнародного бізнесу та кращих юридичних фірм державним, малим і середнім підприємствам у побудові надійних комплаенс-систем та етичних політик, вивчення міжнародного досвіду у подоланні корупції й практичні кейси у вирішенні цілої низки бізнес-проблем з використанням комплаєнс-технологій.

Повний відеозапис вебінару:

https://www.facebook.com/UNIC2017/videos/132317948340460

Стаття адвоката Л.Сінічкіной «Чого не вистачає Україні для ефективної боротьби з корупцією в корпоративному секторі: на основі міжнародного досвіду»  за посиланням https://bit.ly/3lzDufY.