
Напрацьовану стратегію зміни парадигми української економіки із сировинної на таку, що продукуватиме товари із доданою вартістю, представив президент Українського союзу промисловців і і підприємців Анатолій Кінах. Він виступив спікером Черкаського міжнародного економічного форуму-2023.
Загалом захід об'єднав представників влади, бізнесу й міжнародних партнерів. Під час панельних дискусій спікери говорили про нові виклики для бізнесу, проблеми переробки й експорту й про збереження людського капіталу. Серед учасників – представники Мінстратегпрому, Мінекономіки, ТПП України тощо.
За його підсумками підписано меморандуми про співпрацю влади та бізнесу. Вони передбачають створення в області нових підприємств, залучення інвестицій та збільшення робочих місць.
«Ми переконані, що потрібно робити ставку на розвиток переробної галузі в Україні. Це створить додану вартість для економіки, робочі місця. Окрім того, макарони, умовно, набагато легше експортувати, ніж виключно пшеницю. І вигідніше», - зазначив Анатолій Кінах.
Як в УСПП, так і в Антикризовому штабі стійкості економіки в умовах воєнного стану (об’єднує всі ключові галузеві асоціації бізнесу, представників НАНУ, уряду, парламенту, профспілок) наголошують, що для цього потрібно повернути банківську систему до кредитування виробників, а також знизити податковий тиск на бізнес, запропонувавши вигідні умови для нових інвестиційних проєктів.
«Ми знаємо, що Черкащина - аграрний регіон, але цього нині замало. Потрібно йти далі й розвивати переробку», - зазначив начальник Черкаської ОВА Ігор Табурець.
« В нашої країни, і в Черкащини зокрема, є неабиякий потенціал, аби потужно про себе заявити й продемонструвати світовій спільноті, що виготовлене в Україні - це про якість, креативність і абсолютно новий погляд на звичні речі», - прокоментував голова Черкаської обласної ради Анатолій Підгорний.
Окрему увагу спікери приділи питанню підготовки кваліфікованих робочих кадрів. Заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній розповів про реформи в системі профтехосвіти. Йшлося про створення навчально-практичних центрів.