У програмі модернізації УЗ має бути чітко прописана локалізація – інакше мільярди євро підуть за кордон - УСПП

Facebook Поділитись
У програмі модернізації УЗ має бути чітко прописана локалізація – інакше мільярди євро підуть за кордон - УСПП

Критична зношеність вітчизняної залізниці вже за межами транспортної безпеки.  Підприємці, особливо виробники зі сфер гірничої металургії, агропромислового комплексу, значно залежать від швидкості та якості перевезень їх продукції. Безумовно, величезну роль тут відіграють і тарифи. З вересня останні зросли від 8 до 51% залежно від класу, і все це відбулося на фоні поглиблення труднощів із вантажоперевезеннями в серпні.

Укрзалізниця підрахувала, що в 2022-2028 рр. необхідно буде списати 38,6 тис. піввагонів та 18,7 тис. зерновозів. Це величезні обсяги, які виключно фінплан УЗ чи окремі ініціативи уряду цілком очевидно ресурсами не забезпечать. Потрібна чітка програма оновлення рухомого складу на середньостроковий період з ресурсним забезпеченням на основі державно-приватного партнерства.

На цьому наголосили в УСПП.

Тут нагадали урядовцям, що разом із Укрзалізницею, з якою промисловці мають підписаний меморандум і план спільних дій, була розроблена концепція такої програми. Основний акцент – на локалізації виробництва. Адже, за підрахунками експертів, її реалізація потребуватиме 107 млрд грн інвестицій.

«УСПП та УЗ погодили попередній драфт відповідної  Державної програми, обов’язково із значною локалізацією виробництва. Її найближчим часом буде передано до уряду. Зокрема, вже було презентовано на засіданні Антикризового штабу Міністерству інфраструктури. За нашими розрахунками, держава отримає додаткові десятки тисяч робочих місць та мінімум 20 млрд грн надходжень до бюджету. Чому ми ратуємо за її найскоріше ухвалення? Все просто – 90% зношеність фондів УЗ, перманентна криза у вагонобудуванні, проблеми експортерів із перевезеннями. Потрібна скоординована із бюджетом, фінпланами учасників ринку – УЗ, Крюківського вагонобудівного заводу тощо – стратегія дій», - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

Інакше, вважають в діловому союзі, модернізація УЗ відбуватиметься точково і багато в чому – на користь іноземних виробників.

Нагадаємо, напередодні представники урядів України й Франції підписали рамковий договір про поставку компанією Alstom 130 електровозів на суму €900 млн. При цьому за перше півріччя 2021 року вагонобудування в Україні впало на  на 41,5% .

Також УЗ оголосила про тендер на закупівлю 80 поїздів на 1 мільярд євро, до участі в якому знову ж таки запрошені світові виробники.