Україна може отримувати мільярди доларів завдяки участі у високошвидкісній магістралі Шовкового Шляху

Facebook Поділитись
Україна може отримувати мільярди доларів завдяки участі у високошвидкісній магістралі Шовкового Шляху

Участь у реалізації міжнародного інфраструктурного проекту – високошвидкісної магістралі Шовкового шляху принесе Україні відчутні дивіденди. Вже за першими розрахунками, це дасть від 2 млрд. доларів річного доходу в бюджет, до 500 тис. нових робочих місць та можливість модернізувати свою інфраструктуру, в першу чергу – залізниці та морські порти. Про це йшла мова на засіданні міжнародного круглого столу «Високошвидкісна магістраль Шовкового шляху. Об'єднуючи континенти». Організатором виступила  Асоціація «Високошвидкісні магістралі» за підтримки уряду України, УСПП, ТПП України та ін.

Захід відвідали представники низки посольств, ділових асоціацій, у тому числі іноземних, експерти тощо.  Говорили про об'єднання зусиль країн-партнерів Каспійсько-Чорноморского маршруту нового Шовкового шляху з реалізації транзитного потенціалу при дотриманні  національних економічних інтересів.

«Проект побудови такої високошвидкісної магістралі, маршрут якої, за нашими пропозиціями,  проходить  через Україну, дуже важливий. Те, що ми зараз розглядаємо у фаховому колі,  стане гарним підсиленням аргументації в діалозі із керівництвом держави», – говорить президент УСПП Анатолій Кінах.

Його думку підтримує президент Асоціації «Високошвидкісні магістралі» Віктор Мироненко.  «Це перший міжнародний проект, в якому ініціатива походить від України і від якого країна може отримати чимало економічних преференцій», – каже він.

В Асоціації розрахували: Центральний Каспійсько-Чорноморський маршрут відкриє для України ринок міжнародних перевезень в обсязі більше 42 млн. тон, що еквівалентне  2 млрд. доларів річного прибутку.

Учасники засідання підкреслили: Каспійсько-Чорноморський маршрут Нового Шовкового шляху – це найкращий транспортно-логістичний зв'язок між ринками Євразії. Транзитний потенціал кожної країни можна реалізувати тільки узгодженими діями усіх країн-партнерів – в політиці, економіці та технологіях. Для кожної з країн-партнерів проект високошвидкісних магістралей забезпечить зростання її економіки та конкурентоспроможності (проект win-win).

«Проект ВШМ «зшиває» країну, об'єднує націю і реально інтегрує Україну в Європу, ЄС і НАТО», – кажуть в Асоціації.

Анатолій Кінах додав, що даний проект має стати часткою державної стратегії з розвитку інфраструктури та реалізації транспортного потенціалу України. Використовуючи ті можливості, які відкриваються перед Україною завдяки участі в Шовковому шляху, можливо модернізувати транспортні сполучення, прискорити та з часом завершити адаптацію технічних регламентів та стандартів ЄС.

 «Потрібна комплексна стратегія, що «покривала» б усі дотичні сфери – від оновлення інфраструктури та залізниці, річкового транспорту до створення максимально сприятливих умов для українського бізнесу та інвесторів», – зазначив президент УСПП.

Президент Українсько-Арабської ділової ради шейх Емад Абу Алруб   розділяє позицію колег та зазначає: країни-партнери готові долучитися до реалізації подібних проектів та вже провели чи планують відповідні зустрічі із урядовцями.

Нагадаємо, до складу Асоціації «Високошвидкісні магістралі» увійшли університети залізничного та морського транспорту України, проектні інститути, а також Варшавський технологічний університет.   Основна мета Асоціації – реалізація транзитного потенціалу України та країн-партнерів Каспійсько-Чорноморського маршруту Шовкового шляху, залучення іноземних інвестицій до економіки України для будівництва високошвидкісної магістралі.