Україні потрібна програма розвитку морської галузі

Facebook Поділитись
Україні потрібна програма розвитку морської галузі

Представники державних і приватних стивідорних компаній, профспілок морської галузі, УСПП та члени Асоціації портів України «УКРПОРТ» прийняли Пакет пропозицій з подальшого розвитку морської галузі.

Засідання Ради Асоціації портів України за участі представників Адміністрації  морських портів,  міністерства інфраструктури України керівників підприємств і організацій морської та річкової галузі пройшло в Одесі. Участь в ньому взяв президент УСПП Анатолій Кінах.

Учасники обговорювали необхідні  зміни до чинного законодавства, які встановлять чіткі правила господарювання на морі та річці, розмежують функції державного нагляду та контролю, забезпечать стале фінансування галузі, що, в свою чергу, сприятиме її розвитку та економіки країни в цілому.

«Транспортна інфраструктура, частиною якої є морські перевезення та робота портів, повинна бути збалансована із завданням розвитку українського експорту, модернізації логістичних шляхів, у тому числі – залізниці: колій, рухомого складу та ін. Потрібна розробка та ухвалення стратегії розвитку морських портів, що має бути гармонізована із бюджетними, інвестиційними процесами, тарифними регуляторами», – зазначив Анатолій Кінах.

За результатами зустрічі були схвалені наступні пропозиції: прийняття закону про концесію; удосконалення механізму розподілу (використання) коштів; спрощення процедури отримання права плавання під державним прапором України; створення міжнародного реєстру суден; прийняття закону «Про внутрішній водний транспорт»; спрощення процедур реалізації проектів будівництва та реконструкції об’єктів на територіях та в акваторіях морських портів; спрощення закупівель товарів, робіт та послуг державними підприємствами; затвердження порядку компенсації і інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури; затвердження меж територій морських портів; зменшення розміру відрахувань дивідендів з 90% до 30% для державних унітарних підприємств морського транспорту; оптимізація розміру портових зборів та тарифів на доступ портового оператора до причалу; звільнення від якірного збору суден у портах їх приписки; право пріоритетного доступу до причалу для оператора морського терміналу, що прилягає до причалу; та реорганізація АМПУ.

Заступник міністра Юрій Лавренюк наголосив, що Україна  є морською державою,  і Міністерство інфраструктури докладе максимум зусиль задля розвитку морської і річкової галузі та захисту інтересів моряків. Він також підкреслив, що в міністерстві вже є бачення програми подальшого розвитку та завершення реформи морської та річкової галузі.  

УСПП, представники морської галузі, бізнес-асоціацій очікують, що дана програма міститиме ухвалені на засіданні пропозиції, а до її розробки і реалізації будуть залучені професійні кадри, котрі будуть готові вести діалог із промислово-експертною спільнотою.

«Найпринциповіше значення має кадрова  політика в транспортній сфері, де на керівних посадах повинні буди люди  високого професійного рівня, досвідчені, з почуттям персональної відповідальності, далекі від корупції. Саме це, а також готовність співпрацювати з підприємницькою громадою, експертами, прислухатися до їх пропозицій та зауважень і є мірилом відповідності спеціалістів кадровим призначенням», –     переконаний Анатолій Кінах.