Українські виробники закликають владу розпочати відновлення річкового судноплавства

Facebook Поділитись
Українські виробники закликають владу розпочати відновлення річкового судноплавства

Реалізована в цьому напрямі відповідна стратегія та пропозиції ділових асоціацій  дозволить зняти критичні перевантаження залізниці та автотранспорту.

Наразі частка перевезень української продукції внутрішніми водними шляхами занадто мала. Так, із всього обсягу вантажів, що перевозиться річками, у Нідерландах перевозяться 46,6%, у США – 405, у Румунії – 29%, а в Україні – лише 3%. Це відбувається через те, що перевезення вантажів річками дорожче мінімум на 18%, ніж залізницею. Що вкрай негативно продовжує впливати на кінцеву вартість продукції наших товаровиробників на світовому та європейському ринках. Проте низка заходів дозволить стимулювати цей напрямок і здешевити його: потрібна комплексна програма розвитку водних перевезень, днопоглиблювальні роботи та ін.  

Про це йшлося на круглому столі «Судноплавство на внутрішніх водних шляхах: стимули розвитку», що відбувся в УСПП за участі Асоціації суднобудівників,  асоціацій аграріїв, хімічної, металургійної  галузей та ін.

«Логістика та її якість має велике значення для українських експортерів та ділових кооперацій на внутрішньому ринку. «Укрзалізниця», на яку зараз приходиться найбільше навантаження, досі не модернізована та не може забезпечити необхідні обсяги перевезень. Поза тим, річкове судноплавство може стати непоганою альтернативою», –- наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

У свою чергу, народний депутат, голова Ради підприємців при КМУ Леонід Козаченко завважив, що покращення та різноманітність логістичних маршрутів стимулює економіку і виробників. Наразі українські підприємці і експортери мають близько 25%-ву частку загальних витрат саме на логістику, тоді як в ЄС ця цифра становить 11%, а в США – не перевищує і 9%.

«Ми платимо дуже багато. Відповідно, лише в аграрній галузі через це річні втрати дорівнюють  1 млрд. доларів. Потрібно відновлювати транспортні артерії в Україні», – каже Леонід Козаченко.

У народного депутата А.Вадатурського, котрий головує в міждепутатському об'єднанні «За розвиток річок України», кажуть: внутрішній водний транспорт перевозить набагато більше вантажу, ніж наземний транспорт, і, головне, річкові судна є екологічно чистими. У ЄС річковий транспорт, що здійснює каботажні перевезення, дешевший, перше за все, через відміну (ще 1964 року) сплати акцизного податку на паливо.

В об’єднанні  напрацювали попередній проект закону, який може стимулювати галузь.

Учасники круглого столу завважили: обсяги вантажних та пасажирських перевезень водними шляхами недостатні. Це підвищує логістичні витрати українських виробників. Так, логістичні витрати лише сільгоспвиробників складали приблизно 15% аграрного ВВП України. Світовий Банк зробив висновок, що зменшення вартості логістики сприятиме  збільшенню конкурентоздатності вітчизняної продукції на міжнародних ринках, а відтак і додаткових надходжень  до  держбюджету України.

Переспрямування вантажів на річки відновить роботу і наших суднобудівельних заводів, що створить додаткові робочі місця та забезпечить довгострокові інвестиції в економіку України. За розрахунками Центру транспортних стратегій,  сприяння попиту на суднобудування створить 8,3 тис. нових робочих місць, забезпечить $732 млн. відрахувань до бюджетів, сформує $4,4 млрд. надходжень в економіку, зокрема зростання попиту на суміжні галузі – у сумі $2,6 млрд., фонд нової заробітної плати в обсязі $1 млрд.

Відтак,  за підсумками круглого столу було прийняте звернення до президента, уряду та парламенту із закликом розглянути пропозиції виробників та розпочати модернізацію водної інфраструктури України.