УСПП: імплементація закону #3822 про трансформацію Укроборонпром має проводитись в тісному діалозі із експертами

Facebook Поділитись
УСПП: імплементація закону #3822 про трансформацію Укроборонпром має проводитись в тісному діалозі із експертами

Верховна Рада на позачерговому засіданні перед канікулами проголосувала у другому читанні законопроєкт #3822 про трансформацію Укроборонпрому. Документ викликав чимало дискусій в експертному колі, у тому числі отримав негативний висновок Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради.

 

До проєкту УСПП, інші фахові організації, самі народні обранці подали в цілому більше тисячі правок. Більшість з яких, на жаль, не були враховані. Попри те, що проголосовані норми містять всі ризики прихованої приватизації підприємств української оборонки, втрати контролю держави/уряду над процесами в цій галузі.

 

Відтак виникнуть неминучі труднощі із імплемантацією закону, прогнозують промисловці і підприємці. На даному етапі потрібна тісна співпраця уряду, Мінстратегпрому, Укроборонпрому, структурованих бізнес-обєднань та фахівців.

 

Перше, що потрібно наразі вирішити - провести кореляцію закону із Стратегією розвитку ОПК, яку РНБОУ затвердив всього кілька тижнів тому - вже після розроблення та голосування в першому читанні №3822.

Стратегія має бути першочерговим документом, на основі якого розробляються і впроваджуються нормативні акти, а не навпаки. 

 

Також трансформація Укроборонпрому запущена без нормативно затвердженого аудиту галузі, техніко-економічних обґрунтувань наслідків таких дій. Ці дані повинні бути оприлюднені та обговорені із експертами галузі, представниками підприємств оборонної сфери, на яких безпосередньо вплинуть новації. 

 

Так, закон в даній його редакції надасть комерційній структурі, що не є органом державної влади, майже необмежені права щодо управління та розпорядження майном та майновими правами підприємств ОПК.

 

Не менше питань викликає і процес перерозподілу майна підприємств галузі.

Він має здійснюватись виключно на підставі економічних обґрунтувань та за згодою відповідних підприємств, а не за спрощеною бюрократичною процедурою. На цьому продовжує наполягати УСПП.

У протилежному випадку це може призвести до негативних фінансово-економічних наслідків, порушення технологічно – виробничих процесів, створення атмосфери закритості і непрозорості прийняття управлінських рішень.

“Тому на етапі імплементації закону ці та інші критичні моменти мають бути вирішені. Модернізація ОПК, підвищення ефективності виробництв у цій сфері - чутливий процес, значення якого важко перебільшити. Особливо для країни, що протистоїть зовнішній агресії, має окуповані території”, - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

Ці та інші пропозиції промисловці і підприємці неодноразово обговорювали із самим Укроборонпромом. Сторони підписали відповідний меморандум про співпрацю, створили робочу групу та погодили план дій на 2021 рік.

Дані заходи мають на меті сприяти  продовженню  прозорої реформи української оборонки.

“В рамках виконання плану спільних дій ми ініціюємо експертні обговорення механізму імплементації закону, оприлюдненню аудиту галузі та ключових підприємств, прийняття системних рішень, що сприятиме необхідному забезпеченню обороноздатності, економічної безпеки держави”, - підсумував Анатолій Кінах.