УСПП обговорили з податковою удосконалення каналів комунікації з бізнесом

Facebook Поділитись
УСПП обговорили з податковою удосконалення каналів комунікації з бізнесом

Про це йшлося на онлайн-зустрічі Українського союзу промисловців і підприємців,  Асоціації платників податків України з Державною податковою службою України.

Під час заходу обговорювалися актуальні питання для підприємців, зокрема, щодо реєстрації/зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

«ДПС наразі працює над формуванням пропозицій щодо удосконалення зазначених механізмів, тому позиція та бачення необхідних змін бізнес-спільноти, інститутів громадянського суспільства надзвичайно важливі та мають бути враховані. Розгляд окремих кейсів з цієї тематики надає можливість визначення системних прогалин, проблем та знаходження оптимальних шляхів їх вирішення», - повідомили податківці.

Представники УСПП звернули увагу фахівців ДПС України на наступні блоки проблемних питань та можливі шляхи їх вирішення:

1. Таблиці даних платників податку: зазначені таблиці були призвані убезпечити виробників товарів та послуг від автоматичного зупинення реєстрації їх податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН та надмірного адміністрування ПДВ. При цьому саме цей інструмент виявився недостатньо працюючим, оскільки комісіями при ГУ ДПС в областях та ДПС України враховуються одиниці поданих платниками таблиць, дуже часто вже враховані таблиці відхиляються, що автоматично призводить до «блокування» податкових накладних та розрахунків коригування, поданих такими платниками на реєстрацію.

Також, найбільш проблемним питанням процедури розгляду поданих платниками таблиць є вимога комісій щодо дотримання високого рівня податкового навантаження. Зазначена вимога в період запровадження воєнного стану є для багатьох платників нездійсненою, враховуючи додаткові фінансові втрати, які притаманні більшості бізнесів (скорочення кількості працівників, збільшення вартості логістичних витрат, інфляція та девальвація національної валюти, руйнування господарських зав’язків, часткове або повне знищення активів та об’єктів оподаткування, зниження купівельної спроможності населення, спад промислового виробництва тощо).

Пропонується переглянути процедуру та критерії розгляду таблиць даних платників податку та документів, поданих до них, а саме:

1) Разом з ініціативами ДПС України щодо процедури прийняття рішень комісіями за результатами розгляду таблиць даних платників та їх оскарження платниками пропонується унеможливити прийняття комісією центрального рівня рішення про неврахування таблиці даних платника поза процедурою адміністративного оскарження.

2)    Пропонується визначити вимоги для врахування таблиці: надання платником пояснення щодо технологічного/виробничого процесу, обґрунтування фактичного податкового навантаження, наявності ресурсів, заборонивши відмову у врахуванні таблиці виключно внаслідок недостатності податкового навантаження платника податків.

2. Показники податкової історії: На практиці є випадки неврахування / недостовірного відображення в електронному кабінеті платника показників податкової історії (ППІ), що призводить до автоматичного «блокування» податкових накладних та розрахунків коригування до них. Крім цього, ППІ потребують доопрацювання, оскільки не враховують всі ознаки реальності операцій платника податків.

У зв’язку з цим пропонується:

1)    Надати можливість платнику звернутися до ГУ ДПС або ДПС України щодо помилок в даних ППІ, розміщених в Електронному кабінеті, або отримати інформацію щодо невідповідності даних ППІ з автоматичним розблокуванням всіх податкових накладних або розрахунків коригування, реєстрація яких була зупинена внаслідок некоректного обрахунку ППІ з вини ДПС.

2)    Розширити показник ППІ: «Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодами товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг з питомою вагою не менше 25% у загальному обсязі операцій з постачання товарів/послуг».

3. Критерії ризиковості платника: Відсутні чіткі вимоги до переліку документів для виключення платника з переліку ризикових, причинами включення платника до переліку ризикових є як ризиковий постачальник, так і ризиковий покупець, що ускладнює процедуру подання документів та з’ясування всіх вимог комісії до платника, відсутня інформація про причини включення платника до переліку ризикових на етапі прийняття рішення про включення платника податків до переліку ризикових платників на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника.

Пропонується:

1)    Надавати розшифровку причин включення платника до переліку ризикових вже на етапі прийняття рішення про включення платника податків до переліку ризикових.

2)    Реалізувати механізм автоматичної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника, якщо платником доведено свою реальність та за зверненням такого платника його виключено з переліку ризикових.

3)    Запровадити чіткі вимоги для надання інформації про діяльність та операції платника податків (про постачальників та покупців) або через рішення про включення платника до переліку ризикових, або через порядок визначення основних постачальників та покупців, обсягу інформації та періоду здійснення операцій з ними. При цьому пропонується обмежити вимоги як відносно кількості операцій, щодо яких потрібно надати інформацію, так і відносно періоду їх здійснення.

4. Загальна процедура подання пояснень та копій документів для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування:

Пропонується:

1)    Не вимагати документи, що не належать платнику податків (на практиці є випадки вимагання документів, що не створюються, не підписуються платником);

2)    Передбачити більше можливості для пакетного подання документів (якщо здійснюються ідентичні, однорідні операції);

3)    При сплаті ПДВ більш ніж 50% від загальної суми поданих на реєстрацію податкових зобов’язань з ПДВ передбачити автоматичну реєстрацію заблокованих податкових накладних
/розрахунків коригування за відповідний звітний податковий період.

На зустрічі Державною податковою службою України було презентовано діяльність комунікаційних податкових платформ при територіальних органах ДПС та запропоновано користуватись таким каналом комунікації.

Адреси комунікаційних податкових платформ можна дізнатись тут