УСПП, Об'єднання організацій роботодавців України не підтримують урядове рішення щодо відсторонення керівника Укрзалізниці В.Жмака

Facebook Поділитись
УСПП, Об'єднання організацій роботодавців України не підтримують урядове рішення щодо відсторонення керівника Укрзалізниці В.Жмака

Український союз промисловців і підприємців вважає, що для дострокового припинення повноважень голови правління Укрзалізниці Володимира Жмака немає аргументованих підстав. 17 березня уряд ухвалив таке рішення за поданням Наглядової ради Укрзалізниці.

Напередодні ця ж Наглядова рада заблокувала процес модернізації УЗ, зокрема, відокремлення сфери вантажоперевезень «Укркарго».

Промислова спільнота виступила на підтримку дій правління Укрзалізниці та направила відповідні листи уряду та Тимчасовій слідчій комісії у Верховній Раді. В них структуровані об'єднання бізнесу пропонували посадовцям оцінити дії членів Наглядової ради на їх відповідність національним інтересам України та розблокувати процес модернізації компанії.  

«Ми очікуємо на публічну ревізію діяльності УЗ та її наглядової ради за попередній період. Лише на основі такого аналізу можна робити якісь висновки про діяльність нинішнього правління. Окрім того, наполягаємо на продовженні модернізації Укрзалізниці», - наголосив нещодавно президент УСПП Анатолій Кінах.

Він нагадав, що В.Жмак очолює компанію з кінця 2020 року і навіть за цей короткий час УЗ показала позитивні тенденції, активніше взявши курс на реформу.

В УСПП стурбовані тим фактом, що Тимчасова слідча комісія по Укрзалізниці не розглянула дії попереднього керівництва і наглядової ради компанії, задля чого, власне, і створювалася. Максимальне зростання збитків УЗ розпочалося з 2017 року. Маючи тоді частку вагонів у вантажних перевезеннях на рівні 52%, цей показник систематично падав і в травні 2020 р. становив 16%. Поступове відновлення розпочалося лише за керівництва В.Жмака. Наразі частка УЗ – 24%. З'явилися також позитивні тенденції посилення співпраці з інвесторами.

Раніше Український союз промисловців і підприємців уклав меморандум з правлінням УЗ, що передбачає оновлення вантажного парку, підвищення локалізації виробництва, протидії імпорту застарілих вагонів, прийняття Державної програми оновлення рухомого складу. Така має спиратися на державне-приватне партнерство, локалізацію виробництва і максимальне залучення інвестицій. 

За підрахунками Крюківського вагонобудівного заводу, така програма дала б зростання ВВПП на 2,5% та а 150 млрд. грн. в бюджет.

УСПП, об'єднання роботодавців впевнені в тому, що лише спільні і прозорі дії держави, Наглядової ради, Правління УЗ на принципах державно-приватного партнерства забезпечать конкурентоспроможний розвиток залізниці на сучасних стандартах.