
В УСПП стурбовані тим фактом що Тимчасова слідча комісія по Укрзалізниці не розглядає дії попереднього керівництва і наглядової ради компанії, задля чого, власне, і створювалася. Максимальне зростання збитків УЗ розпочалося з 2017 року. Маючи тоді частку вагонів у вантажних перевезеннях на рівні 52%, цей показник систематично падав і в травні 2020 р. становив 16%. Поступове відновлення розпочалося лише за керівництва В.Жмака. Наразі частка УЗ – 24%. Промисловці очікували на продовження реформи Укрзалізниці та відокремлення сфер пасажирських та вантажних перевезень. Український союз промисловців і підприємців уклав меморандум з правлінням УЗ, що передбачає оновлення вантажного парку, підвищення локалізації виробництва, протидії імпорту застарілих вагонів та ін.
Відтак закликали уряд, парламент, ТСК, Наглядову раду компанії, що свого часу зробила спробу призупинення модернізації залізниці, продовжити реформу.
Поза тим, ТСК вирішила облишити перевірку дій керівництва Укрзалізниці та наглядової ради з 2017 до 2020, які, за попередніми оцінками, завдали збитків на 12 млрд гривень. А натомість, не дивлячись на позитивні тенденції в УЗ, зайнялася нинішнім правлінням компанії. На запланованому засіданні 18 березня тут хочуть заслухати керівництво і членів правління УЗ, повідомляють ЗМІ.
«Це рішення не є послідовним. Ми очікуємо на публічну ревізію діяльності УЗ та її наглядової ради за попередній період. Лише на основі такого аналізу можна робити якісь висновки про діяльність нинішнього правління. Окрім того, очікуємо, що УЗ буде надана можливість продовжити модернізацію», - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.
Діловий союз раніше вже направив КМУ рекомендації більш прискіпливо розглянути дії членів Наглядової ради УЗ ( а в перспективі і інших стратегічних компаній) в контексті того, наскільки вони відповідають національним інтересам України.
Це є відображенням консолідованої позиції УСПП, ООРУ, Антикризової ради громадських організацій, Федерації роботодавців транспорту України, Організації роботодавців «Галузеве об’єднання підприємців залізничного транспорту «Федерація залізничників України».
Промислова спільнота підтримує подальшу реформу «Укрзалізниці», зокрема відокремлення вертикалі вантажоперевезень «UZ Cargo», а також запуск в Україні комплексної середньострокової програми оновлення рухомого складу. Останній критично зношений, 97% локомотивів та вагонного парку вичерпали свої терміни експлуатації.
Президент УСПП Анатолій Кінах та голова Правління Укрзалізниці Володимир Жмак підписали План спільних дій на 2021 рік. Він доповнив вже існуючий меморандум про співпрацю між організаціями.
Промисловці та Укрзалізниця створять спільну робочу групу, котра, серед іншого, запропонує прийняття 5-річної Державної програми оновлення рухомого складу. Така має спиратися на державне-приватне партнерство, локалізацію виробництва і максимальне залучення інвестицій.