
Контракт розрахований на 3 роки. Автопарк включатиме бортові та безбортові автомобілі, а також автоцистерни для транспортування води і палива.
«Ця престижна угода доводить конкурентоспроможність українських виробників складної техніки на світових ринках. Тому УСПП ще раз звертається до уряду і парламенту: пора приймати Стратегію промислового розвитку, секторальні програми. Транспортне машинобудування (як і вся індустрія в принципі) показує перманентне падіння. За підсумками 2020 року – мінус 18,5%. Тут, як і в авіапромисловості, суднобудуванні, ракетно-космічному комплексі тощо є величезні перспективи. Потрібен стратегічний підхід держави, постійний діалог із промисловою спільнотою», - підкреслив президент УСПП Анатолій Кінах.
Нагадаємо, ще минулого року "АвтоКрАЗ" через брак замовлень та фінансову кризу почав процедуру банкрутства. УСПП тоді звернувся до уряду із закликом запобігти втраті єдиного українського виробника військових шасі високої прохідності.
Все це відбувалося на фоні планів урядовців почати закупівлі шасі для вантажівок та військових комплексів у чеської компанії Tatra Trucks.
За даними «АвтоКраз», з 2014 по 2019 рр. українські силові відомства закупили 2772 одиниць продукції заводу. Втім, з 2019 року така співпраця практично припинилася.
Промисловці у своєму відкритому зверненні до Офісу президента і Кабміну наголосили: «АвтоКраз» постраждав в 2019-2020 роках саме через відсутність пріоритизації вітчизняному виробнику в держзакупівлях. Так, у 2019 році Національна гвардія України закупила партію вантажних автомобілів МАЗ білоруського виробництва, адже продукція КрАЗ коштувала на 10 тис. грн дорожче. В скільки обійдеться подальша імпортозалежність та втрата роботи працівниками заводу – це не підраховувалося.
«Кременчуцький автомобільний завод має попит на його продукцію від української армії, тому доцільно було б розглянути можливість подальшої модернізації виробничих майданчиків, пошуку наступних, не меш знакових зовнішніх контрактів тощо. Рішення США про укладення контракту із заводом – знак доброї волі та підтримки української економіки і виробників в нелегкий час російської агресії і коронакризи. Маємо зробити так, щоб українські вантажівки були надзвичайно конкурентоздатні на зовнішніх ринках, мали достатньо внутрішніх замовлень», - підсумував Анатолій Кінах.
Загалом УСПП підтримує постійний діалог із Кабміном та Радою щодо економічно обґрунтованої локалізації в державних закупівель продукції машинобудування. В діловому союзі говорять про засилля імпорту в цій царині – до 46%, у той час, як в США цей показник на рівні 4%, в ЄС – 10-12%.
Україна закуповує французькі гвинтокрили і пожежні машини, британські та американські катери, китайські та південнокорейські вагони метро і електрички. Підписуються меморандуми по будівництву корветів із Туреччиною. УСПП закликає владу переглянути цю політику, впроваджувати натомість заходи з імпортозаміщення, локалізації та розвитку національного виробництва, котре є в кожній з вищезазначених сфер.
Довідково. АвтоКрАЗ - це кременчуцький завод (Полтавщина), що спеціалізується на виготовленні вантажних автомобілів. Міжнародна співпраця для підприємства є одним із пріоритетів роботи. Зокерема, в 2018 році завод поставив партію авто для потреб ООН.