УСПП закликав уряд прийняти постанову про підтримку у тендерах українських виробників пасажирського транспорту

Facebook Поділитись
УСПП закликав уряд прийняти постанову про підтримку у тендерах українських виробників пасажирського транспорту

Незважаючи на падіння виробництва у машинобудуванні на 18% за 2020 рік, низка українських компаній даної галузі успішно виробляє та експортує високотехнологічну продукцію.

Український союз промисловців і підприємців послідовно підтримує національного виробника та неодноразово звертав увагу уряду і місцевих адміністрацій на необхідність надання прозорого та обґрунтованого пріоритету в тендерах вітчизняним компаніям і товарам. Це дозволить оновити міський і комунальний транспорт, міжміську інфраструктуру, завантаживши потужності вітчизняних машинобудівних підприємств, які виготовляють автобуси, трамваї, тролейбуси, метро поїзди та комплектуючі і складові до них.

Відтак, приємною новиною стало повідомлення про перемогу дніпровсько-одеської «Татра-Юг» в тендері  на постачання 20 багатосекційних трамваїв для столичного "Київпастранс". Вартість контракту - 24,9 млн євро, фінансування передбачене за рахунок кредитних коштів Європейського інвестиційного банку.

Трамваї даної компанії успішно експлуатуються в 22 містах України, а також за кордоном. Український виробник свого часу виграв тендер та постачає свій продукт в Александрію (Єгипет), та м. Крайова (Румунія). «Татра-Юг» має повний цикл виробництва із 95% локалізацією.

УСПП проаналізував останні тендери, проведені в Україні за спільним проектом з Європейського інвестбанку «Міський громадський транспорт», та відзначив великий інтерес до українського ринку іноземних компаній з Туреччини, Білорусі, Китаю, Польщі. На практиці вони занижують ціну для участі в українських тендерах, обходячи вітчизняних виробників. Це можливо за рахунок сприяння їх урядів, адже у вказаних країнах немає аналогій українському закону “Про державну підтримку”, який по факту значно обмежує можливості такої.

У результаті, як приклад,  в тендері на закупівлю 40 вагонів для харківського метро перемогла китайська компанія CRRC з ціновою пропозицією 43,9 млн. євро.  Крюківський вагонобудівний завод пропонував не менш якісний продукт за 44,9 млн. євро. 

При цьому українські посадовці могли цілком легально передбачити норму щодо надання  15% знижки до тендерної ціни у разі виробництва вагонів з не менше 30% українських матеріалів та комплектуючих. Саме така можливість передбачена пунктом 3.7.9.  Керівництва із проведення закупівель Європейського інвестиційного банку. На жаль, вона чомусь не застосовується міськими радами.

Тому УСПП звертається до прем’єр-міністра Д.Шмигаля із вимогою прийняти урядову постанову «Про підтримку виробників рухомого складу пасажирського транспорту, закупівля яких здійснюється за кошти кредиту Європейського інвестиційного банку». Про це йдеться в листі на ім’я глави уряду з проектом такої постанови в додатку.    

Окрім обов’язковості передбачення в тендерній документації вже вказаної норми про 15% знижку, там підкреслюється потреба перевірки задекларованої виробником частки використання матеріалів та комплектуючих, виготовлених в Україні. Зокрема, цим повинні зайнятися Мінфін, Мінекономіки та Мінінфраструктури.

«Мати можливість підтримати національного виробника і не робити цього – це неприпустимо. Українські машинобудівні підприємства виробляють гідний продукт за конкурентною ціною, завантаження їх замовленнями створить нові робочі місця і розвиватиме економіку регіонів», - підсумували в УСПП.