
Український союз промисловців і підприємців, як вже повідомлялося, звернувся до своїх партнерів - найбільшої бізнес-асоціації ЄС Businesseurope та релевантних польських організацій із закликом сприяти вирішенню проблемної ситуації із блокуванням польськими перевізниками вантажоперевезень на українсько-польському кордоні.
Вітчизняні та європейські компанії втрачають мільйони прибутків за кожен день блокади польського кордону.
“Ми не ставимо під сумнів право польських контролюючих органів, міжнародних перевізників відстоювати свою позицію в межах діючого в Польщі законодавства. Але, у відповідності до міжнародних норм, будь-які дії чи акції протесту не мають перешкоджати свободі транзиту як основному принципу ГАТТ та Світової Організації Торгівлі, членами якої є наші країни. На нашу думку, більшість вимог польських перевізників-протестувальників нездійсненні”, - йдеться в зверненнях УСПП.
Діловий союз вказує на той факт, що серед вимог страйкарів чомусь немає претензій до польських митників та прикордонників, які системно не виконують Меморандум між Україною та Польщею «Про запровадження системи попереднього повідомлення про виникнення надзвичайних ситуацій на українсько-польському кордоні з метою забезпечення ритмічності пропускних операцій». Цим меморандумом також встановлено щозмінного нормативу оформлення транспортних засобів для кожного пункту пропуску.
В період серпень-вересень-жовтень цього року контрольні показники виконувались на 70%-50% (залежно від пункту пропуску) від узгоджених нормативів.
“Прикордонники та митники Польщі системно гальмують проходження автотранспортних засобів через українсько-польський кордон. Ще в довоєнний період українським перевізникам з кожним роком постійно зменшували квоту дозволів, і відповідно - повернення до дозвільної процедури в період військових дій може призвести до повного блокування роботи українських міжнародних перевізників та галузі міжнародних автоперевезень в цілому”, - зазначили в УСПП.
Як відомо, 19 серпня набув чинності Закон Республіки Польща «Про відрядження водіїв на автомобільному транспорті», який дискримінує водіїв та перевізників з третіх країн (країн-не-членів ЄС), що здійснюють двосторонні перевезення та перевезення в/з Польщі.
Асоціації міжнародних автотранспортних перевізників України, Молдови та Туреччини направили спільний лист на Союз автотранспортних асоціацій Чорноморського регіону (DSTC-URTA) та Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU), в якому інформували про дискримінаційні положення закону та просили втрутитися в ситуацію та допомогти відмінити положення Закону, які поширюють його дію на водіїв та перевізників з третіх країн.
Оскільки Польща є одним із найвідданіших союзників України в боротьбі з агресором, а поточна кризова ситуація негативно впливає не лише на двосторонні українсько-польські відносини, але й на економічний клімат в усій Європі, УСПП сподівається на повну підтримку Businesseurope та польських асоціацій у вирішенні цієї проблеми.