З такою пропозицією виступив Український союз промисловців і підприємців та Антикризовий штаб стійкості бізнесу в умовах воєнного стану.
«Ми спрямуємо пропозиції щодо введення в переговорну групу представників профільних асоціацій експортерів, компаній, які займаються транспортною логістикою», - повідомив президент УСПП Анатолій Кінах.
Нагадаємо, майже місяць триває блокада польськими перевізниками 4 основних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. Перевізники озвучили неприйнятні вимоги повернення ліцензування українських вантажоперевезень, що саме по собі є порушенням законодавства ЄС. Такі дії блокувальників засудила Єврокомісія, організації бізнесу ЄС, а також ділові асоціації самої Польщі. Зокрема, Польсько-українська господарча палата закликала перевізників не підігрувати такими діями стратегії кремля, бо «блокування сухопутних шляхів це те ж саме, що і блокування росіянами чорноморських портів України».
Україні вдалося досягнути перших поступок: 4 грудня частково запрацював пункт пропуску «Угринів – Долгобичув».
Та це не компенсує масштабів збитків, завданих українському і європейському бізнесу. Більше того – на інших пунктах пропуску зберігаються величезні черги.
«Пропуск 100 авто на добу, коли стоять кілька тисяч – це дуже незначна зміна. Маємо досягти повного розблокування кордону та подальшого стягнення збитків із організаторів цієї «акції», - наголосив президент УСПП.
Також він поінформував, що при УСПП і Антикризовому штабі створено спеціальний департамент з транспортної логістики за участі представників регуляторних органів, Мінінфраструктури, Укрзалізниці, конкретних компаній-перевізників вантажів.
Наразі УСПП уклав меморандум з товариствами «Зернова транспортна компанія», «ЛОПСТОР-ВАГОНЗАВОД», «КАРГОРЕМТРАНС», «РЕЙЛ ЛОДЖИСТІКС» та «МЕТАЛУРГІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ».
Департамент формуватиме ефективні механізми взаємодії між учасниками ринку вантажних перевезень, шукатиме шляхи вирішення їх нагальних проблем. В цілому виступатиме комунікатором між бізнесом та владою в цих питаннях.
Зокрема, опікуватиметься розробкою та погодженням з урядовими та неурядовими організаціями країн-партнерів в ЄС транспортних сухопутних коридорів, а з Укрзалізницею – підвищенням гнучкості у використанні різних видів рухомого складу для забезпечення потреб виробників та експортерів у залізничних вантажоперевезеннях.