Будь-яка держава в першу чергу і, за можливостями, сповна використовує свій власний природний потенціал. Україна володіє дуже серйозними транспортно-транзитними ресурсами, але воліє про них говорити, ніж ними користуватися, такими чином навіть не консервуючи, а втрачаючи їх. Тому нині, не гаючи часу, необхідно розробити та реалізувати транспортно-транзитну стратегію, яка повинна мати середньо- і довгостроковий вимір, ґрунтуватися на приватно-державному партнерстві, використанні усіх транспортних можливостей та вітчизняному індустріальному потенціалі. Одним з базових проектів стратегії, який допоможе країні перетворитися в реально незалежну в економічному сенсі, може стати мультимодального проект «Високошвидкісні магістралі «Китай -Україна-ЄС». Про таке президент УСПП Анатолій Кінах казав на початку круглого столу «Потенційні інвестиції в Україну. Транзит як шанс на завантаження економіки та модернізації транспортного машинобудування», що відбувся в агентстві «Укрінформ». Організаторами виступили асоціація «Високошвидкісні магістралі» та Українсько-арабська ділова рада.
Президент Асоціації «Високошвидкісні магістралі» Віктор Мироненко та голова правління Асоціації Сергій Рудковський презентували проект «Китай – Україна – ЄС» з транзитом вантажу через Україну. Він включає не менше 10 країн-партнерів за Каспійсько-Чорноморським маршрутом і є по суті Новим шовковим шляхом, копіюючи шлях, нанесений на мапи мандрівником Марко Поло. З цим проектом знайомі багато країн, які висловлюють як політичну підтримку, так і зацікавленість в інвестуванні.
Ця магістраль є справді інноваційною. Локомотиви будуть здатні при перевезенні вантажів розвивати швидкість до 300-350 км на годину, використовуватиметься система струнного транспорту, лінія пройде через два моря (Каспійське, Чорне), північ Індії і вийде коротше, ніж будь яка інша, можлива між Китаєм та Європою.
У разі успіху проект стане проривним для України, дозволить значно збільшити доходи, залучити мільярди інвестицій в економіку в цілому, в транспортну галузь, машинобудування, будівництво інфраструктури тощо. Сотні тисяч робочих місць будуть створені в 20 суміжних сферах економіки.
Президент Українсько-арабської ділової ради Шейх Емад Абу Алруб запевнив учасників круглого столу, що арабський світ має неабиякій інтерес до проекту і готовий інвестувати в нього значні кошти.
Учасникам круглого столу повідомили, що наприкінці жовтня в Турині, Італія, відбудеться бізнес-форум задля відкритої українсько-італійсько-китайської дискусії на тему «Ділові можливості та міжнародна співпраця у трикутнику Україна-Італія-Китай на Новому Шовковому шляху», у тому числі стосовно проекту «Високошвидкостні магістралі «Китай – Україна – ЄС».
Отже, підтримка керівництва країни, лобізм серед інших держав – потенційних учасників на самому високому рівні, ретельне відпрацювання деталей – ось що зараз потрібне, щоб зрушити амбітний проект з місця. Учасники круглого столу вирішили підготувати та підписати відповідні листи на ім’я Президента та Прем’єр-міністра України, щоб заручитися їх підтримкою.