Виробники дитячої продукції вимагають розробки Стратегії розвитку національного ринку товарів для дітей

Facebook Поділитись
Виробники дитячої продукції вимагають розробки Стратегії розвитку національного ринку товарів для дітей

Національні виробники товарів для дітей звернулися до органів влади із вимогою розробити і затвердити Стратегію розвитку виробництва та формування ринку дитячих товарів до  2025 року. Провідну роль в цьому процесі мають відігравати галузеві асоціації та експерти.

Необхідним є й стимулювання розвитку вітчизняної індустрії дитячих товарів в частині звільнення сплати частини податку від прибутку, яка спрямовується на збільшення обсягів виробництва, модернізацію підприємств, виробництв, удосконалення технологій. Експерти вимагають якомога швидшої гармонізації українських стандартів для одягу (зокрема дитячого) з європейським,  сприяння в отриманні виробниками недорогих кредитів тощо. Про це йшлося на круглому столі «Актуальні питання розвитку виробництва та формування ринку товарів для дітей». Спікерами виступили президент УСПП А. Кінах, голова правління «Укрлегпрому» Т.Ізовіт, директор виставкової компанії «АККО Інтернешнл» І.Мельник та ін.  

«Зайва справа доводити, що цивілізованість держави вимірюється тим, як вона ставиться до своїх дітей, як піклується про їх майбутнє. До втілення в життя  цих принципів повинна долучитися й вітчизняна промисловість, що має високий  потенціал  забезпечення потреб дітей конкурентоспроможним  якісним продуктом. Потрібна Державна стратегія у сфері забезпечення всебічних потреб дітей, яка в Україні відсутня», – наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

Тим не менш, якісні та сучасні  товари для дітей і юнацтва в країні виробляються. Зокрема, мова йде про дитяче харчування. Зусиллями ділової спільноти тут вдалося досягти значних результатів – до 80% продуктів на національному ринку – вітчизняного виробництва. Нагадаємо, свого часу була реалізована держпрограма розвитку виробництва цих продуктів, що втілювалася в 2012-2016 рр. Відтак, останніми роками в сфері харчування  побудовані  нові виробництва, зокрема філія ТДВ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей», ПрАТ «Вімм-Білль-Дан Україна» (ТМ «Агуша») та                 ПрАТ «ДАНОН КРЕМЕЗ» (ТМ «Тьома»).

Втім, не всі сфери є такими успішними. Частка України в світовому експорті іграшок становить лише 0,05%, хоча  перспективи у цьому напрямі є очевидними. Розвитку виробництва заважають  надзвичайний тиск з боку імпортної продукції, дефіцит фінансування.  

«У легкій промисловості, в тому числі у виробництві  одягу для дітей, за 4 місяці 2019 року спостерігається значний спад:  мінус 12%. Наші аналітики вважають, що справа в непродуманої боротьбі з контрабандою.  «Укрлегпром» вже розробив уніфікацію митних ставок на сировину для швейного, трикотажного та взуттєвого виробництва, яка погоджена Мінфіном, але чи буде прийнята і введена в дію –  не знаємо. Значно полегшив життя виробникам процес розстрочки сплати ввізного ПДВ на обладнання, що ми разом із УСПП домоглися  від уряду 2 роки тому. Але потрібен законопроект про обнулення ставок ПДВ, боротьба проти контрабанди і одне з найголовніших завдань – сертифікація за європейськими зразками», – наголосила голова правління «Укрлегпрому» Тетяна Ізовіт.

Учасники засідання в цілому відзначили: в Україні відсутня комплексна промислова політика, чимало проблем експортерам створює відсутність Експортно-кредитного агентства, запуск якого все відкладається. Немає і державного програмного документу, який би визначав національну стратегію у сфері виробництва товарів, які забезпечать всебічні потреби дітей.

Виробники звернулися до Верховної Ради із закликом у стислі терміни внести зміни до ЗУ «Про дитяче харчування» з метою приведення його у відповідність із директивами ЄС. Від Кабміну ж чекають розробки вищевказаної Стратегії, звільнення на території України від ПДВ національних виробників дитячої продукції – для спрямування цих коштів на модернізацію, технічне переоснащення та забезпечення якості виробництва.

Мінкономрозвитку закликають опрацювати пропозиції ділової спільноти щодо розвитку ринку тканин в Україні, сприяти участі вітчизняних виробників товарів для дітей у міжнародних виставках.

Окрім того, під час круглого столу було домовлено про майбутнє підписання угоди між УСПП та організаторами міжнародного виставкового форуму «Baby Expo».