
Дослідження на цю тему опублікувала Комісія ЄС та Європейський інвестиційний банк.
У ньому йдеться, що європейська колія на лініях до Львова та Кишинева має бути розгорнута як перший крок до покращення сполучення між Польщею та Україною, а також між Румунією та Молдовою.
Зараз головною перешкодою ефективному залізничному сполученню України з країнами ЄС є різна ширина залізничних колій.
Дослідження рекомендує будівництво на території України та Молдови магістральної мережі європейських стандартних колій (1435 мм), поєднавши її з існуючою в країнах мережею ширококолійних залізниць (1520 мм).
Поки відібрано дев’ять проектів для фінансування, спрямованих на покращення пунктів пропуску.
Наразі у прикордонні з ЄС є ділянки суміщеної колії, а до Хелма і Перемишля, куди прямує пасажиропотік, заведено широку колію.
Приведення колій до єдиного стандарту із ЄС збільшило б вантажопотоки щонайменше вдвічі.
Комісар з питань транспорту Адіна Валеан сказала: «Будівництво першої колії ЄС в Україні та Молдові, з’єднавши їхні залізниці з Польщею та Румунією, наблизить їх до єдиного ринку ЄС. Завдяки цьому дослідженню ми створюємо основу для довгострокових рішень, підтримуємо Україну в її післявоєнній торгівлі та відбудові».