
За експертними оцінками, загальний обсяг експорту сільгоспродукції цьогорічного урожаю разом з залишками минулого року складе 65-70 млн. т.. З урахуванням завантаженості європейських логістичних ланцюжків це означає експорт до 2 млн. тон/місяць або впродовж 32-35 місяців.
Втім, організація перевезення вантажів через залізничні пункти пропуску з країнами ЄС має потенціал для збільшення.
На це звертає увагу Український союз промисловців і підприємців. Тут готують засідання Антикризового штабу допомоги бізнесу, присвяченого проблемам транспортної логістики. До заходу долучаться представники МЗС, Мінінфраструктури, Мінекономіки, асоціація автоперевізників, УЗ, широке коле експертів і експортерів.
Можливості нарощування перевезень залізницею пов’язані з перспективами розв’язання як суто технічних проблем - перевантаження вантажів, зокрема зерна, для їх подальшого транспортування за місцем призначення колією 1435 мм, так і внутрішніх - удосконалення тарифної політики, практики проведення аукціонів АТ «Укрзалізниця» на користування вагонами, оновлення рухомого складу тощо.
Також нагальним питанням є наведення порядку у визначенні черговості перетину кордону навантаженими вагонами та прозорого інформування всіх учасників вантажних перевезень тощо. Це зменшить черги та дасть можливість бізнесу планувати терміни доставки продукції.
Окремим питанням залишається обґрунтованість рішення Мінінфраструктури про підвищення тарифів на вантажні перевезення на 70% та пошук варіантів визначення більш адекватного для ринку рівня витрат в умовах воєнного стану.
Антикризовий штаб та УСПП наполягають на продовженні реалізації проекту модернізації та подальшої електрифікації залізничної лінії Ковель – Ягодин – Держкордон з Республікою Польща (1435 мм і 1520 мм). Український консультант проєкту (здійснюється за грантові кошти ЄС) - ТОВ «ІПІТ» - звернувся до УСПП та висловив готовність продовжувати роботу.
Діловий союз також переконаний у необхідності як ремонту існуючих вантажних вагонів, так і будівництві нових. Вдячні за позицію Мінінфраструктури, яке у листуванні підтримує ініціативу щодо впровадження в Україні «Програми імпортозаміщення критичної комплектації галузі вагонобудування».
Ці та інші питання будуть розглянуті на засіданні Антикризового штабу 21 липня. Запрошуємо експертів та представників бізнесу до участі. Всі деталі за посиланням.