Зростання тарифу на залізничні перевезення поглибить кризу в економіці, - УСПП

Facebook Поділитись
Зростання тарифу на залізничні перевезення поглибить кризу в економіці, - УСПП

В умовах затяжної війни з російським агресором дуже важливо сконцентрувати зусилля влади на питаннях стійкості національної економіки. Підвищення тарифу на залізничні перевезення в такій ситуації неприпустиме – адже воно тільки поглибить кризу та негативно позначиться на виробниках і експортерах.

Про це заявив президент Українського союзу промисловців та підприємців Анатолій Кінах в коментарі ЗМІ.

"В умовах блокади російським агресором наших морських портів та руйнації ним транспортної логістики  - неприпустимо  підвищувати транспортні тарифи на залізничні перевезення. Це негативно вплине на конкурентоздатність наших експортерів і поглибить кризу в агропромисловому та гірничо-металургійному комплексі. Тому ми наполягаємо, щоб всі подібні зміни, які стосуються конкурентоспроможності галузей, були максимально техніко-економічно обґрунтовані - з тим, щоб не допустити подальшого падіння як експорту ", - наголосив він.

Лідер ділової спільноти акцентував, що підвищення тарифу призведе до чергового зменшення обсягів перевезень, адже зараз питання транспортної логістики та зниження витрат наших експортерів на транспортні послуги мають вирішальне значення.

"За 9 місяців поточного року падіння експорту (у порівнянні з минулим роком, коли він упав на 30%) ще додатково 14-15%. А від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі - 21 мільярд доларів. Все, що буде негативно впливати на обсяги і умови експорту, і транспортні витрати в тому числі, поглибить кризу в фінансовій системі", - підкреслив А.Кінах.

За його словами, наразі в уряді немає комплексного підходу до відновлення економіки, і це створює серйозні ризики для України, адже в проєкті державного бюджету на 2024 рік обсяги зовнішнього фінансування для покриття дефіциту державного бюджету складають 41 мільярд доларів.

"Саме тому дуже важливо, щоб уряд, парламент, приймаючи державний бюджет, одночасно затверджував пакети заходів по підвищенню ефективності нашої економіки, включаючи експорт. Інакше, в разі зменшення обсягів зовнішнього фінансування, ми можемо опинитися в дуже складній ситуації. Тож ми будемо далі вести діалог з Укрзалізницею, Мінінфраструктури, Кабінетом міністрів, щоб не допускати таких односторонніх дій, які дуже негативно вплинуть на наші базові галузі", - резюмував А.Кінах.

Нагадаємо, раніше стало відомо, що УЗ розглядає можливість збільшення тарифів на вантажні перевезення. Рік тому у липні компанія вже підвищувала тарифи на 70% - це призвело до зростання собівартості української продукції.