Вітаємо Леоніда Костюченка з повторним обранням президентом АсМАП

Facebook Поділитись
Вітаємо Леоніда Костюченка з повторним обранням президентом АсМАП

Днями Асоціація міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП) провела збори. Крім підведення підсумків роботи перевізників за 2006-2011 рр.., делегати вирішували, хто очолить організацію в найближчому майбутньому.

Президентом був переобраний Леонід Костюченко, член Економічної ради УСПП, активний громадський діяч. За останні чотири місяці в регіонах України були проведені збори членів асоціації. Результати вказували на те, що в економічній та політичній ситуації в країні структурі, що об'єднує перевізників, необхідна команда управлінців, здатних не тільки представляти галузь у міжнародних транспортних структурах, але й відстоювати інтереси всередині країни.

Все вирішили цифри. За даними ревізійної комісії, фінансовий баланс асоціації як ніколи великий - 31,176 млн. грн. (станом на 31 січня). І це не рахуючи активів у ряді структур, в яких співзасновником виступає асоціація.

Але більше їх задовольнили політико-економічні підсумки роботи організації. Щорічно кількість членів АсМАП росло на 8%, автомобілів - на 8,7%. Більш того, економія коштів членів АсМАП від вжитих асоціацією лобістських дій склала близько 95 млн. EUR і 65 млн. грн.

Валютна частина в основному складається з підвищення норм ввезеного в Польщу і Словаччину дизпалива з 200 л до 600 л (EUR50 млн., грудень 2008 р.), відновлення нульової ставки ПДВ на «українську» частину міжнародних перевезень (EUR16 млн., вересень 2009 р .), зниження ставок ввізного мита з 10% до нульової (EUR16 млн.).

Гривнева складова - проведення оформлення товарів безпосередньо в пункті пропуску «Ягодин» (листопад 2010 р., 30 млн. грн.), Зниження вартості разових дозволів та дозволів ЄКМТ (16,7 млн. грн.), Надання допомоги перевізникам з питань повернення заборгованості за виконані перевезення (4 млн. грн.).

Це співвідноситься і з тим, що в країну за останні роки було завезено понад 3,5 тис. сідельних тягачів. Правда, якщо в 2008 р. - 1600 одиниць, то у кризові 2009-2010 рр.. - 540. Більше того, зберігається загрозлива тенденція щодо оновлення рухомого складу нових типів у порівнянні з сусідами. Станом на 1 травня 2011 45% загального парку відповідає екологічним стандартам «Євро-3-5», у тому числі 37% (11 463) - «Євро-3», 6% (1962) - «Євро-5», і 2% (726) - «Євро-4». Це гарантує Україні тільки роль «середнячка» на ринку трансконтинентальних вантажних автоперевезень.

За словами Леоніда Костюченка, без якісного поліпшення рухомого складу перспективи нашої участі на європейському ринку перевезень примарні. Певні кроки, які лобіюються асоціацією, на думку перевізників, краще, ніж нічого, але набагато гірше в порівнянні з можливостями тих же східноєвропейських перевізників, у яких відкритий доступ до дешевих кредитів. Як сказав на нараді пан Костюченко, зараз АсМАП веде переговори з цього питання.

Така ж непроста ситуація складається у асоціації з держструктурами. Безумовним досягненням перевізників АсМАП є те, що асоціація змогла витримати рівні, а часом і дружні відносини з більшістю держструктур. Останній приклад - прийнята ВР у першому читанні нова версія Митного кодексу за авторством Віталія Хомутинника, в якій враховано основні побажання перевізників. Зокрема, розвантаження транспортних засобів при затримці в митниці з моменту оформлення, дозвіл на заміну водія / тягача під час перевезення, скасування практики вилучення транспортного засобу без складання протоколу про порушення митних правил на непідготовленій майданчику.

За словами Леоніда Костюченка, «це будуть правила прямої дії, ніж будуть виключені можливості Держмитслужби вносити свої укази замість положень Митного кодексу».

Правда, співпраця з владою йде з поперемінним успіхом. Наприклад, перевізники південних областей кажуть, що постанова Кабміну № 320 про обмеження часу перебування конвеєрів у портах не працює. В даний час терміни обробки становлять від 15 до 48 годин за регламентної нормі в три години. Частково це підтвердив Леонід Костюченко: «У наших сусідів (Констанца) контейнер обробляється 45 хвилин. Соромно, коли наші експедитори розвантажують контейнери там, а потім за ними їдуть ».

Тому перед АсМАП найближчим часом стоїть цілий ряд завдань. По-перше, наполягти на необхідних змінах в МС, по-друге - пролобіювати введення «нульової» ставки на весь необхідний транспорт, по-третє - допомогти Міністерству інфраструктури вирішити питання з дозволами на 2012 р. Адже, за інформацією ДП "СМАП", підтвердженою секретаріатом АсМАП, критична ситуація, що виникла з країнами СНД - Вірменією, Азербайджаном, Грузією і Росією, змушує сумніватися у перспективах нашої присутності і на азіатських ринках.

За матеріалами "Економических известий"