Промисловці і підприємці переконані, що через збільшення обсягів поставок товарів в ЄС країні вдасться заробити до 500-600 млн евро. Відучора Євросоюз відкрив ринки для українських товарів, знижено близько 98% мит (в багатьох випадках до повного обнуління). Цей режим триватиме до листопада, коли відбудеться підписання угоди про зону вільної торгівлі України з країнами ЄС. Про це в одному з інтернет-видань говорить голова парламентського об’єднання «Економічний розвиток», президент УСПП Анатолій Кінах.
«На наш погляд, більше всього можливостей в нових умовах – у представників агропромислового комплексу. Ми очікуємо, що нарощувати експорт будуть птахівники, тваринники, компанії, які експортують олію та зернові культури. Якщо у попередні місяці на аграріїв припадали суттєві мита – до 20-30%, вони мають більший шанс скористатися безмитним режимом», – наголошує Анатолій Кінах.
На його думку, менше можливостей у представників важкої промисловості. «Ми відстали від Європи в високотехнологічних сферах, в виробництві товарів з високою додатковою вартістю. В Україні висока енергоємність продукту, дорогі кредити, застаріле виробництво, низька продуктивність праці. Щоб стати конкурентоспроможними з якості та ціни в машинобудуванні, авто-, авіа-, суднобудуванні, потрібно від 3 до 10 років. Отже зниження мит проблеми не вирішить, треба відповідати європейським параметрам. Просто спрямувати те, що йшло в Росію, на європейські країни, не вдасться», – зауважив президент УСПП.
Однак для виробників, на його думку, дуже важливим є сам факт відкриття європейського ринку. Навіть якщо досвіду торгівлі з заходом немає, саме час почати думати про це, працювати в цьому напрямку. Відомо, що значно спростилася процедура сертифікації, такі структури, як ТПП, УСПП, готові допомогти підприємцям подолати труднощі організаційного періоду.
«Безумовно, шлях на європейський ринок для українських виробників не буде простим та безхмарним. Не всі зможуть швидко налагодити експорт. В ЄС інший рівень конкуренції, насичений ринок. Сертифікована якісна продукція, наявність партнерів, конкурентні ціни – це далеко не все, потрібно знати цей ринок та вміти на ньому орієнтуватися. Однак країна, безумовно, отримала шанс, і ті, хто близько за базовими параметрами, повинні обов’язково ним скористатися», – підсумовує Анатолій Кінах.