Найважливішою частиною заходів з стабілізації ситуації на сході є створення умов для безперебійної роботи її промислового комплексу, допомога у вирішенні проблем, які виникають з завантаженістю виробництв та диверсифікацією ринків збуту. Саме тому необхідно відпрацьовувати конкретні програми з промислово-економічного розвитку півдня і сходу, вжити заходи з розвитку внутрішнього виробництва, імпортозаміщення та локалізації виробництв, активізації внутрішнього попиту. Такої думки голова парламентського об’єднання «Економічний розвиток», президент УСПП Анатолій Кінах.
«Негайної модернізації – в зв’язку і з проблемами конкурентоспроможності, і з перспективами експлуатації транспортних коридорів через поширення торгівлі з ЄС, і з вимогами безпеки перевезень – потребують українські залізниці. Загальний рівень зносу вантажних вагонів складає 88%. Більше 55 % парку пасажирських вагонів експлуатується довше встановленого терміну – більше 28 років. Трохи раніше в Укрзалізниці підрахували, що до 2021 року треба здійснити заходи з оновлення рухомого складу на суму близько 178 млрд грн.. Безумовно, такі суми для державного бюджету є завеликими, але є механізми залучення коштів інвесторів, міжнародних фондів, система державно-приватного партнерства. Саме тому ми підтримуємо заходи з активізації транспортного машинобудування, вони знизять соціально-економічну напругу в промислових регіонах, в тому числі – сходу», – наголошує Анатолій Кінах.
Як відомо, включитися в велику програму модернізації Укрзалізниці готові Азовмаш, Стахановський, Крюківський вагонобудівні заводи (виробництво вантажних, пасажирських вагонів, цистерн, зерновагонів, напіввагонів), Азовсталь (виготовлення рейок) тощо. Нещодавно урядом було заявлено про наміри закупити в крюківців два межрегіональні електропотяги подвійного живлення. Є дуже важливим, що кожне таке замовлення дає можливості оновлення виробництва суміжникам – металургам, будівельникам тощо.
«У підприємств транспортного машинобудування складна ситуація ще й тому, що минулого року до 60% їх виробництва йшло на експорт до Російської Федерації. Втрата цього ринку потребує обов’язкової альтернативи у вигляді внутрішніх замовлень, зусиль з диверсифікації експорту. Треба пам’ятати, що в східних регіонах відбуваються військові дії, і є велика загроза, що їх наслідки співпадуть з погіршенням соціально-економічної ситуації. Саме цього держава мусить не допустити», – переконаний Анатолій Кінах.
На його думку, таких програм, як модернізація Укрзалізниці, в країні має бути кілька. Саме таким чином вдасться активізувати внутрішній ринок, надати поштовх розвитку національного виробника, вирішити проблеми диверсифікації експорту, здійснити вкрай необхідні заходи з адаптації української економіки до умов вільної торгівлі з ЄС.